۰ نفر

در تماس تلفنی با پنج استاندار صورت گرفت؛

جهانگیری بر آمادگی همه جانبه برای مدیریت بارش‌ها و مهار سیل تاکید کرد/ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات سیلاب‌ها

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 427613
جهانگیری بر آمادگی همه جانبه برای مدیریت بارش‌ها و مهار سیل تاکید کرد/ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات سیلاب‌ها

معاون اول رییس جمهور در تماس تلفنی با استانداران سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر، بر ضرورت آمادگی همه جانبه آنان برای مدیریت بارش‌های و مهار سیل تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، اسحاق جهانگیری در این تماس های تلفنی که صبح امروز -یکشنبه - انجام شد، با اشاره به بارش های شدید و احتمال جاری شدن سیل، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها، از استانداران این استان‌ها خواست، پیش بینی های لازم را انجام دهند تا خسارات و آسیب ها به منازل مسکونی و زیرساخت ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در این تماس های تلفنی در جریان آخرین تعداد مبتلایان، بهبودیافتگان و جانباختگان بیماری کرونا در این استان‌ها قرار گرفت و از آخرین اقدامات برای مدیریت و مقابله با این بیماری و نیازهای هر استان به امکانات و اقلام بهداشتی و درمانی مطلع شد.

استانداران سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر نیز در این تماس های تلفنی، گزارشی از آخرین وضعیت بارش ها ارائه کردند و از آمادگی استان برای مدیریت سیل و کمک رسانی به سیل زدگان خبر دادند.

استانداران این پنج استان همچنین به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان در مقابله با ویروس کرونا پرداختند و توضیحاتی در خصوص تعداد افراد بستری، ترخیص شدگان و جانباختگان ارائه کردند.

معاون اول رییس جمهور همچنین پیش از تماس با این استانداران، در مکالمه تلفنی با رییس سازمان هواشناسی، از آخرین وضعیت شرایط جوی کشور و پیش بینی بارش ها در روزهای آینده مطلع شد و از این سازمان خواست هشدارها و توصیه های لازم را به صورت مستمر به مردم و مسوولین اطلاع رسانی کند تا تمهیدات لازم اندیشیده و از میزان بروز خسارات کاسته شود.