۰ نفر

تخصیص تن خواه ۲۰میلیاردی مقابله با کرونا در گیلان

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۰۸
کد خبر: 419600
تخصیص تن خواه ۲۰میلیاردی مقابله با کرونا در گیلان

معاون رئیس جمهور با اشاره به تخصیص تن خواه ۵۳۰میلیارد تومانی برای ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: تا فردا ۲۰میلیارد تومان تن خواه به حساب استان واریز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت امشب در گفت وگوی تلفنی با خبر صداوسیمای مرکز گیلان، با اشاره به اقدامات دولت در استان های مختلف به ویژه گیلان به دنبال شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از مدت ها قبل که بحث شیوع بیماری کرونا مطرح شد، وزارت بهداشت این ماموریت را پیدا کرد که از مرزهای کشور به ویژه مبادی ورودی مراقبت و موارد مشکوک را به نحو شایسته مدیریت و در صورت نیاز قرنطینه کند تا بتوانیم برای هموطنان مصونیت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا درگیر کرونا هستند، تصریح کرد: متاسفانه از هفته گذشته مشخص شد با وجود اقدامات و مراقبت های صورت گرفته، انتقال کرونا به کشور انجام شده و دو استان قم و گیلان شاهد ابتلا به ویروس کرونا و فوت بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: ماموریت وزارت بهداشت فراتر رفته و مسئولیت ستاد مذکور که با حضور دستگاه های ذیربط همراه است، به وزیر بهداشت سپرده شده است.

نوبخت از تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی در روز شنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین اختیارات ویژه به وزیر بهداشت داده شد تا به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا بتواند از همه ظرفیت های کشور استفاده و با سرعت عمل کند.

وی از پرداخت ۵۳۰ میلیارد تومان تن خواه به وزارت بهداشت طی دیروز خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار توسط وزارت بهداشت در استان های مورد نیاز برای صیانت از سلامت هموطنان استفاده خواهد شد. طی گفت وگو با روسای دانشگاه علوم پزشکی استان های قم و گیلان نیز این اطمینان را دادیم که به عنوان سازمان برنامه و بودجه و در راستای سیاست دولت، موظف به تامین اعتبار لازم جهت صیانت از سلامت مردم و پیشگیری از بیماری هستیم و همه هزینه ها را تقبل می کنیم.

معاون رئیس جمهور از آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار ایجاد بیمارستان سیار و فراهم کردن کیت های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در صورت نیاز خبر داد و گفت: اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومانی کل کشور را تحت پوشش قرار می دهد، اما برای قم و گیلان اعتبار ویژه در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه طی مذاکرات صورت گرفته با استاندار گیلان تا فردا ۲۰ میلیارد تومان تن خواه به حساب استان واریز می شود، خاطرنشان کرد: کرونا به مسئله جهانی است و دورانی دارد لذا امیدواریم این شرایط را پشت سر بگذاریم و دولت در کنار مردم است. همچنین نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت به گیلان اعزام شده تا کارها را سریعا پیگیری کند.