۰ نفر

شریعتمداری: اختصاص ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه برای اشتغال

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۱۹
کد خبر: 416196
شریعتمداری: اختصاص ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه برای اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به اذن رهبر معظم انقلاب برداشت و به ۱۷۵ هزار طرح اشتغالزا تبدیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در آغاز عملیات اجرایی احداث گاوداری ۶ هزار راسی شهرستان درگزین افزود: این طرح ها با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که تاکنون ۴۰ طرح در استان همدان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: ۲۰۳ هزار میلیارد تومان طرح توسط هلدینگ شستا در حال اجرا است و این امر نشان می دهد دشمن موفق به پیروزی و رسیدن به اهداف خود نمی شود.

شریعتمداری با بیان اینکه هدف دشمن جدا کردن ملت از نظام است گفت: دشمنان، ملت ایران را از آرزوی ۲۰ ساله رهبر معظم انقلاب ترساند چرا که ۲۰ سال پیش معظم له آرزوی مسدود شدن چاه های نفت را داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز که دشمن تحریم های ظالمانه را بر کشور وارد کرده، ملت ایران با ایستادگی و مقاومت واحدهای تولیدی را راه اندازی کرده اند.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در آن دوران ملت با دست های خالی به جبهه های جنگ رفتند و نیروهای مردمی در قالب کمیته های مردمی در خط مقدم جبهه جنگیدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمن از طریق تحریم های اقتصادی وارد شده تا ناارضایتی عمومی ایجاد کند و رفتارهای قلدرمآبانه ترامپ باعث شده که نفت ایران تحریم شود اما ملت از بسته شدن چاه های نفت هراسی ندارد.

شریعتمداری اضافه کرد: دشمن با تحریم های خصمانه راه سرمایه گذاری خارجی در ایران را بستند اما ملت ایران بر پای خود ایستاده و با تولیدات داخلی اقتصاد کشور را متحول می کنند.

استاندار همدان نیز در این آیین گفت: دولت به استان همدان نگاه ویژه ای دارد و ظرفیت های ویژه ای در استان همدان برای توسعه وجود دارد.

سید سعید شاهرخی افزود: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب ۵۵۰ طرح اقتصادی در استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه استان همدان مانتد یک کارگاه بزرگ است ادامه داد: چندی پیش آرزوی مردم درجزین محقق شد و قروه درجزین به شهرستان درگزین ارتقا یافت.