۰ نفر

نقوی‌حسینی: هدف آمریکا ایجاد تنش بین ایران و عربستان است

۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 382050
نقوی‌حسینی: هدف آمریکا ایجاد تنش بین ایران و عربستان است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «آمریکا به دنبال ایجاد منازعه جدید در منطقه است» گفت: هدف آمریکا بعد از انفجار تاسیسات نفتی آرامکو ایجاد تنش بین ایران و عربستان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی در تحلیلی درباره اتفاقات رخ داده بعد از حمله یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان و به دنبال آن تلاش برای افزایش فشار به ایران، گفت: در دنیای امروز حرکت هواپیماهای جنگی، موشکی و پهپادها قابل پنهان کردن نیست. آنقدر امکانات راداری پیشرفته است که می‌توان مسیر هر موشکی که از زمین بر می‌خیزد را رصد کرد و محل پروازش را دنبال نمود. لذا این موضوعات قابل پنهان کردن نیست.

وی افزود: امروز دیگر کشورها نمی‌توانند بدون سند یکدیگر را متهم کنند. آنها در قضیه فجیره هم می‌خواستند ایران را متهم کنند اما همه اسناد نشان داد ایرانی‌ها نقشی نداشتند. امروز آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که ایران را در منطقه درگیر کرده و منازعات منطقه‌ای ایجاد کنند. آمریکایی‌ها بدشان نمی‌آید در منطقه صدام جدید و منازعه جدید علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

به گفته نقوی حسینی، هدف آمریکا ایجاد تنش بین عربستان و ایران است و الا اینکه پهپاد، از یمن برخاسته و آرامکو را مورد هدف قرار داده مشخص است و قابل اثبات.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با این سناریو می‌خواهند علاوه بر ایجاد تنش بین ایران و عربستان نشست مجمع عمومی سازمان ملل را هم تحت تاثیر قرار داده تا برخی از سخنرانان در مجمع به این فضا ورود کرده و در سازمان ملل صحبت‌های تحریک آمیز علیه ایران مطرح کنند.