۰ نفر

عصب‌کشی دندان چقدر خرج دارد؟

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 380191
عصب‌کشی دندان چقدر خرج دارد؟

هزینه عصب‌کشی دندان در سال ۹۸ برای هر دندان ممکن است، حداقل ۲۰۰هزار تومان رقم بخورد. باید توجه داشته باشید که این هزینه در شهر‌های مختلف و در مراکز درمانی مختلف ثابت نیست و ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، دندانپزشک‌ها هزینه عصب‌کشی را بر مبنای تعداد کانال محاسبه می‌کنند. عصب‌کشی دندان‌های تک‌‌کانال بین ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان است و هرچه تعداد کانال‌ها بیشتر شود، این هزینه چندبرابر می‌شود. برای مثال عصب‌کشی دندان‌های دوکانال بین ۲۱۰ تا ۳۰۰هزار تومان هزینه دارد. دندان‌های شماره شش و عقب‌تر به‌خاطر سختی دسترسی به آن‌ها هزینه بیشتری دارند.

طوری که دندانپزشک‌ها برای هر کانال عصب‌کشی دندان شماره هفت ۱۹۶ تا ۲۸۰هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند. این هزینه برای دندان شماره هشت به ۲۱۰ تا ۳۰۰هزار تومان می‌رسد. توجه داشته باشید که اگر دندان‌های عقب‌تر نیاز به عصب‌کشی سه‌کانال داشته باشند، این هزینه‌ها ممکن است بیشتر شود.

این نرخ‌ها مربوط به مطب‌های دندانپزشکی خصوصی است و ممکن است در مراکز درمانی دولتی نرخ‌های پایین‌تری برای عصب‌کشی دندان مشاهده کنید. تعداد کانال‌های عصب‌کشی برای هر دندان بسته به نظر دندانپزشک تعیین می‌شود و ممکن است دندان شما به عصب‌کشی یک‌کانال تا چهارکانال احتیاج داشته باشد.

*** هزینه‌های ترمیم دندان عصب‌کشی شده

بعد از انجام فرآیند عصب‌کشی، دندانپزشک‌ها برای ترمیم داخل دندان را با آمالگام یا کامپوزیت پر می‌کنند. آمالگام ماده‌ای نقره‌ای رنگ و بادوام است که به‌دلیل متفاوت‌بودن رنگ آن با رنگ دندان‌ها زیبایی کمتری دارد و برای ترمیم دندان‌های پشتی مناسب است. برای پرکردن دندان‌های جلو استفاده از مواد کامپوزیت رایج است که با دندان همرنگ است و زیبایی بیشتری دارد.

کامپوزیت به‌خاطر دوام کمتری که نسبت به آمالگام دارد، برای دندان‌های پشتی استفاده نمی‌شود. هزینه ترمیم دندان براساس تعداد سطح و لایه تعیین می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید که ترمیم دندان با آمالگام و کامپوزیت تفاوت قیمت ندارد. طوری که ترمیم یک‌سطحی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان، ترمیم دو‌سطحی بین ۱۴۰ تا ۲۰۰هزار تومان و ترمیم سه‌سطحی بین ۱۷۰ تا ۲۵۰هزار تومان هزینه دارد.

البته باید توجه داشته باشید که بعضی دندانپزشک‌ها ترمیم با کامپوزیت را گران‌تر حساب می‌کنند. برای مثال در نرخ‌نامه یکی از کلینیک‌های دندانپزشکی آمده، آمالگام یک‌سطحی ۸۲هزار تومان، دوسطحی ۹۳ و سه‌سطحی ۱۰۸هزار تومان برای هر دندان هزینه دارد. هزینه ترمیم با آمالگام بیلداپ در این کلینیک ۱۳۴هزار تومان در نظر گرفته شده.

در طرف مقابل هزینه ترمیم کامپوزیت کمی‌ بیشتر است. طوری که نرخ ترمیم دندان کامپوزیت یک‌سطحی ۹۹هزار تومان، کامپوزیت دوسطحی ۱۱۴هزار تومان و کامپوزیت سه‌سطحی ۱۳۴هزار تومان است. در آخر هزینه لازم برای کاپوزیت بیلداپ ۱۴۶هزار تومان اعلام شده است.