۰ نفر

پزشکان مکلف به نصب دستگاه کارتخوان شدند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 349919
پزشکان مکلف به نصب دستگاه کارتخوان شدند

با دستور دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد تمامی پزشکان ، دندان پزشکان، پیراپزشکان ، داروسازان و افرادی که مجوز فعالیت آنها از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی صادر می شود، ملزم به نصب پایانه فروشگاهی یا دستگاه پوز (کارت خوان) شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد کرمی در نامه ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرده است: بر اساس بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه سال 1398 تمامی این افراد مکلف به نصب پایانه فروشگاهی در چهارچوب آیین نامه تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات و الحاقات بعدی ان از ابتدای سال جاری ملزم به استفاده از این پایانه های فروشگاهی هستند.
وی تصریح کرده است: تمامی پزشکان ، پیراپزشکان و داروسازان و افرادی که مجوز فعالیت آنها از سوی سازمان نظام پزشکی صادر شده باید اقدام به نصب دستگاه پوز(کارتخوان) کنند.
وی اجرای این قانون را از اوایل سال جاری لازم الاجرا دانسته و تاکید کرده پزشکانی که نسبت به نصب دستگاه پوز(کارتخوان) اقدام نکنند در اسرع وقت مطب انان پلمپ خواهد شد.
کرمی ملزم شدن پزشکان به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا همان دستگاه پوز(کارت‌خوان) در مطب از یک‌سو سبب سهولت پرداخت هزینه‌های درمانی و از سوی دیگر موجب ایجاد شفافیت در درآمد پزشکان و همچنین دریافت مالیات متناسب با درآمد و عدالت می شود.