۰ نفر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

زمان‌بندی مصوبات مصلحتی در مجمع تشخیص

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵
کد خبر: 348909
زمان‌بندی مصوبات مصلحتی در مجمع تشخیص

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام آمریکایی‌ها یک تروریسم اقتصادی است و ما حتماً عکس‌العمل نشان خواهیم داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست خبری که عصر امروز (چهارشنبه 4 اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به دستور کار جلسه امروز مجمع گفت: ادامه زمانبندی مصوبات مصلحتی در جلسه امروز بررسی شد و در جلسه گذشته یک بند آن به تصویب رسیده بود. 

وی افزود: در جلسه امروز دو بند دیگر درباره مصوبات مصلحتی به تصویب رسید. برخی از مصوبات مجلس مربوط به مصوبات زماندار است مانند بودجه سالانه، برنامه پنج ساله و برنامه های آزمایشی که مقرر شد زمان مصلحت، همان زمانی باشد که مجلس برای این مصوبات مشخص کرده است. مگر اینکه استثنائی باشد که مجمع تشخیص دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: برخی دیگر از مصوبات مربوط به معاهدات بین المللی است که بنا به زمانی که مجلس در قراردادها ذکر کرده است، مشمول زمانبندی ده سال نمی‌شود. در جلسه امروز همچنین درباره این موضوع که اگر زمان 10 سال مصوبات مصلحتی به پایان رسید این مصوبات چگونه اجرایی شود بحث شد، که مقرر شد این بحث به کمیسیون برده شود تا تعیین تکلیف نهایی بر روی آن صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران تاکید کرد: اقدام آمریکا درباره فروش نفت ایران دو جنبه دارد. این فشارها از یک طرف موجب می‌شود دولت و مجلس و ملت ما، به خود تکیه کنند و به‌جای اینکه نفت خام به خارج صادر شود در صنعت از آن استفاده کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم از نفت در صنعت‌مان استفاده کنیم نه‌تنها یک قطره از آن را نباید بفروشیم بلکه باید روزانه یک‌ میلیون بشکه صادر کنیم، بنابراین هنوز تولید ما راه نیفتاده است.

رضایی با بیان اینکه اقدام آمریکایی‌ها یک تروریسم اقتصادی است و ما حتماً عکس‌العمل نشان خواهیم داد، تصریح کرد:  اولین کسی که از تحریم نفت ایران ضرر می‌کند، دولت آمریکا خواهد بود. بهتر است آمریکایی‌ها دست از شیطنت بردارند و گرنه ملت بزرگ ایران به این اقدامات واکنش نشان خواهد داد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: آمریکایی‌ها بدانند این اقدامات ناجوانمردانه و این رویاپردازی‌ها که می‌گویند "کاری می‌کنیم که دولت ایران حتی نتواند حقوق کارکنانش را بدهد" بدون شک بی‌پاسخ نخواهد داد و ما دست روی دست نخواهیم گذاشت. بنابراین امیدواریم عقلا و روشن‌فکران آمریکا، ترامپ را از این کارهایی که اتخاذ می‌کند، برحذر دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارتباط بین تروریستی خواندن سپاه و تصویب لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص گفت: این نقشه توسط دشمن طراحی شده بود که لوایح مرتبط با FATF در کشور به صورت کامل به تصویب برسد و ما جزو آن قرار گیریم و پس از آن، آنها چند اقدام را صورت دهند که از جمله آن اقدامات می توان به تحریم بانک مرکزی، صداسیما و تروریستی خواندن سپاه اشاره کرد. 

وی افزود: ما این موضوع را قبل می‌دانستیم. به همین دلیل بود که تصویب لوایح FATF به کندی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش رفت.