۰ نفر

اختصاص 500میلیون ریال وام به ایده‌های نو دانشجویی

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۲۱
کد خبر: 338647
اختصاص 500میلیون ریال وام به ایده‌های نو دانشجویی

جواد فرهودی روز چهارشنبه در نخستین مراسم تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با بیان اینکه آمار قابل توجهی از فارغ التحصیلان رسته های نظری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بیکار هستند، اظهار داشت: ارتقای صلاحیت حرفه ای و شغلی دانشجویان از اهداف این دانشگاه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین ارتقای شغلی و جایگاه دانش آموختگان این دانشگاه را ضروری دانست و افزود: در این راستا طرح غربالگری مدرسان این دانشگاه به اجرا در آمده است و ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه 74 درصد دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند، اضافه کرد: از این میزان 25 درصد فارغ التحصیلان، کارکنان دولتی هستند که حین خدمت ادامه تحصیل دادند و بقیه با توجه مهارت خود کارآفرینی کرده اند.
مشاور عالی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، رسالت مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی را بالاتر از اساتید دانشگاهی دانست و بیان کرد: مدرسان این مراکز باید علاوه بر تدریس مبانی نظری، نکات فنی حرفه ای و تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اعلام اینکه پنج هزار و 100 دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان مشغول تحصیل هستند، گفت: در طول 23 سال فعالیت این دانشگاه در استان تاکنون 37 هزار و 600 نفر فارغ التحصیل شده اند.
رسول صدقیانی با بیان اینکه با اجرای مصوبه شورای عالی اداری در بهمن سال گذشته از 23 مرکز علمی کاربردی استان، 9 مرکز به دلیل ماهیت دولتی نتوانستند دانشجو جذب کنند، افزود: در مهرماه و بهمن ماه سال جاری 2هزار و 800 نفر دانشجو در 14 مرکز استان جذب این دانشگاه شدند.
وی با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه گفت: طبق این اهداف تا پایان سال 1399 باید تعداد دانشجویان مهارتی به 30درصد کل دانشجویان برسد که این آمار در حال حاضر کمتر از 19 درصد است.
وی ادامه داد: اگر طبق برنامه ششم توسعه کشور 50 درصد دانش آموزان در حوزه آموزش و پرورش به سمت رشته های فنی و مهارتی هدایت شوند و تعداد دانشجویان مهارتی به رقم مورد نظر برسد، بخش اعظمی از مشکل اشتغال کشور حل می شود.