۰ نفر

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خبر داد؛

پیشرفت آموزش، بهداشت و ضریب جینی در ۴۰سال گذشته

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۴
کد خبر: 332026
پیشرفت آموزش، بهداشت و ضریب جینی در ۴۰سال گذشته

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در آموزش، بهداشت، ضریب جینی و قدرت خرید مردم رتبه‌مان به شدت اصلاح شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در نشست ماهانه حزب متبوعش، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال ما چهلمین سال استقرار انقلاب را جشن می‌گیریم. عدد 40 در فرهنگ دینی و اسلامی ما مفهوم بلوغ، کمال و اتمام را دارد .

وی افزود: هفتاد درصد جمعیت امروز ایران بعد از انقلاب به دنیا آمده‌اند و ما اگر سن تمییز را ده سال درنظر بگیریم، هشتاد درصد جمعیت ما قبل از انقلاب، دوران امام و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند بنابراین ما کار دشواری برای تبیین مسائل انقلاب برای نسل‌های جوان امروز داریم.

باهنر گفت: یکی از سوالاتی که نسل جوان می‌پرسد این است که شما تاکنون چکاری انجام داده‌اید؟ با توجه به اینکه عموما کشورها در حال پیشرفت هستند، و این پیشرفت ها با یک شاخص‌هایی به نام شاخص‌های جهانی سنجیده می‌شود، ما در تعداد زیادی از شاخص‌ها که شاخص‌های سنجش است در دنیا نسبت به 40 سال گذشته رتبه‌های‌مان بهبود پیدا کرده است و این آمارها براساس آمارهای نهادهای داخلی یا بانک مرکزی نیست بلکه نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل و یونسکو  و سایر سازمان‌های‌ آماری شاخص‌ها را بیان می‌کنند. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه در آموزش، بهداشت، ضریب جینی و قدرت خرید مردم رتبه‌مان به شدت اصلاح شده و رتبه‌های ما عموما زیر 20 است، اظهار داشت: در این زمینه‌ها رتبه‌ها خوب حرف می‌زنند و پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم‌ها و دشمنی‌ها علیه ایران، گفت: ما در طول 8 سال دفاع مقدس هزار میلیارد دلار خسارت مالی و اقتصادی دیده‌ایم و این آمار جدای از خساراتی از قبیل از دست رفتن زمان و نیروی انسانی بوده است. این در حالی است که فروش نفت ما بعد انقلاب تنها 2 هزار میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه از روز اول پیروزی انقلاب با تحریم‌های نظامی شدید روبه‌رو بودیم، اظهار داشت: در بحث نظامی جلو رفتیم و تا امروز یک لحظه هم توقف نداشتیم. ما اکنون بیستمین قدرت نظامی و دفاعی دنیا هستیم. 

باهنر تصریح کرد: البته نظام رفاهی و تامین اجتماعی ما هنوز نظامی قابل دفاع نشده است. احزاب ما به درستی شکل نگرفته‌اند و نظام قضایی کشور هنوز روی غلتک نیفتاده است. در قوه قضاییه کارهای خوبی صورت گرفته است اما در افکار عمومی بصورت خانه امن و عدل شکل نگرفته است. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: نظام پرشکی و آموزشی ما هنوز مشکل دارد. در گذشته با کمبود پزشک مواجه بودیم به‌گونه‌ای که پزشکان بنگلادشی در ایران طبابت می‌کردند اما اکنون تعداد زیادی پزشک داریم که بیکار مانده‌اند. 

وی با انتقاد از ساختار شکل‌گیری مجلس اظهار داشت: واقعیت قضیه این است که مجلس خاستگاه و روش‌هایش به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند مدافع منافع ملی باشد چون یک نماینده به‌قدری درگیر منافع عمومی و حوزه انتخابیه است که نمی‌تواند از منافع ملی حمایت کند.