۰ نفر

گوشت و مرغ با تداوم گرانی از سبد خانوار حذف می‌شود

۳ دی ۱۳۹۷، ۰:۰۰
کد خبر: 324021
گوشت و مرغ با تداوم گرانی از سبد خانوار حذف می‌شود

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰تومانی برای کالاهای ضروری اختصاص داده شده است ولی مردم در بازار کالاها را گران می‌خرند، عنوان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند گوشت و مرغ هم از سبد خانوار حذف خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس در تذکری به وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت متولی اصلی تنظیم بازار در کشور است، وزیر جهاد کشاورزی متولی اصلی تنظیم بازار محصولات کشاورزی و دامی است. مردم و نمایندگان شاهد هستند که  برخلاف روند کاهشی  نرخ  ارز در این مدت قیمت کالاها ارزان نشده است، میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای ضروری اختصاص داده شده است ولی مردم در بازار کالاها را گران می‌خرند، قیمت مرغ در بازار به بیش از ۱۴ هزار تومان و قیمت گوشت نیز به بالای ۷۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: به تدریج یارانه ماهیانه یک نفر نیم کیلو گوشت قرمز هم نخواهد شد، وقتی گوشت‌ قرمز منجمد وارداتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی در برخی فروشگاه‌ها به بالای ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد هشدار می‌دهم که اگر این روند ادامه پیدا کند گوشت مرغ هم از سبد خانوار حذف خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش بی‌رویه قیمت مرغ، گوشت قرمز، روغن و دارو در بازار غیرقابل توجیه است، هم اکنون ۱۰ تا ۱۲ قلم دارو در بازار یافت نمی‌شود و قیمت دیگر داروها هم سرسام آور است به گونه ای که یک خانواده کم درآمد باید برای یک سرما خوردگی ۱۰۰ هزارتومان هزینه کند. هزینه خانواده‌ها در تمامی بخش‌ها افزایش داشته است. تامین معیشت خانوارهای با درآمد متوسط هم با مشکل روبه رو شده است. اگر این گرانی‌ها ادامه پیدا کند  باید یک برنامه ریزی دیگری برای تقویت معیشت مردم انجام شود. اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ارز ۴۲۰۰ هزارتومانی از جیب مردم در شرایطی که کالاها گران فروخته می‌شود نوعی توزیع رانت در کشور خواهد بود.