۰ نفر

رییس دیوان محاسبات اعلام کرد:

درخواست سیف از دیوان برای رسیدگی به پرونده‌اش

۱ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 323558
درخواست سیف از دیوان برای رسیدگی به پرونده‌اش

رییس دیوان محاسبات گفت ولی الله سیف رییس سابق بانک مرکزی نامه ای به او برای اعاده رسیدگی پرونده اش نوشته و قرار است مدارک و مستندات خود را ارائه دهد تا برای رسیدگی در اختیار حاکم شرع قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عادل آذر درباره آخرین وضعیت حکم ولی الله سیف رییس کل سابق بانک مرکزی اظهار داشت: حکم ایشان به صورت قطعی به ایشان اعلام شده ولی وی قانونا می تواند یک بار تقاضای اعاده رسیدگی کند.

وی درباره حکم تجدید نظر سیف گفت: تجدید نظر سیف قبول نشده چون اگر تجدید نظر وی قبول می شد رای در مورد وی قطعی نمی شد ولی هم اکنون رای تجدید نظر وی قطعی شده است.

رییس دیوان محاسبات اظهار داشت: هم اکنون سیف نامه ای به بنده به عنوان رییس دیوان محاسبات نوشته و اعلام کرد که مدارک و مستنداتی دارم که نشان بیگناهی وی است.

عادل آذر اضافه کرد: حکم کنونی سیف بابت عدم همکاری با دیوان محاسبات است.

وی تصریح کرد: نامه هم اکنون در اختیار بنده قرار دارد و ما مستندات را خواسته ایم تا به حاکم شرع بدهیم اگر حاکم شرع تایید کند اعاده رسیدگی می شود.

عادل آذر گفت: حکم انفصال سیف یکساله است و وضعیت او هم اکنون در مرحله اعاده رسیدگی است.

ولی الله سیف ۳ مرداد ۹۷ از ریاست کل بانک مرکزی رفت، پس از آن وی در ۲۲ شهریور ۹۷ با حکمی از سوی رئیس دستگاه اجرایی کشور، به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی منصوب شد.

رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور همچنین در 16مهر امسال نیز گفته بود هیأت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال ۹۶ تخلفات بانک مرکزی را محرز دید و بر انفصال رئیس‌کل بانک مرکزی و معاونان ایشان رأی داد.