۰ نفر

افزایش ۳۵درصدی کمک‌های مردمی به محرومان

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 322925
افزایش ۳۵درصدی کمک‌های مردمی به محرومان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال با وجود افزایش مشکلات اقتصادی و تصور کاهش کمک‌های مردمی اما کمک‌های مردم به نیازمندان ۳۵ درصد بیشتر از سال قبل بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پرویز فتاح شامگاه سه‌شنبه در دیدار با آیت الله العظمی علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند، گفت: امسال با وجود تصور کاهش کمک‌های مردمی اما کمک‌های مردم به نیازمندان ۳۵ درصد بیشتر از سال قبل بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما از مسائل فرهنگی غافل نبودیم و در این راستا تعداد ۳۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش را امسال به راهپیمایی اربعین اعزام کردیم و ۱۲۰ هزار نفر نیز به سفرهای زیارتی قم و مشهد اعزام شدند.

وی بیان کرد: در زلزله کرمانشاه سهم کمیته امداد ساخت ۲۵۰۰ واحد خانه بود که همه این تعداد ساخته و تحویل داده شده است.

فتاح ادامه داد: از اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش خود غافل نیستیم و سعی می‌کنیم تا این افراد را به اشتغال پایدار و به سطح خودکفایی برسانیم تا از حمایت ما خارج شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد ۲۲ هزار کارمند در کل کشور دارد و در این سال‌ها ۵ هزار نفر از آن‌ها را کاهش دادیم، گفت: امیدواریم  دولت و مجلس در بودجه ۹۸ توجه بیشتری به کمیته امداد داشته باشد.

هر یتیم ماهانه ۲۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند

رئیس کمیته امداد خمینی(ره) با بیان اینکه نسبت ازدواج در بین مددجویان بالا و نسبت طلاق در بین آن‌ها کمتر از اقشار دیگر جامعه است، افزود: در کنکور امسال ۱۵۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد توانستند رتبه زیر هزار  کسب کنند.

وی اظهار داشت: به لطف خداوند و یاری مردم هر یتیم در کشور ۵ حامی دارد و ماهانه ۲۲۰ هزار تومان دریافت می کند.

فتاح با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد برای کمک به نیازمندان جامعه تصریح کرد: کمیته امداد فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی است و این مسیر حرکتی کمیته امداد موجب جلب اعتماد همه قشرهای جامعه از جمله اهل سنت کشور شده است به گونه‌ای که آن‌ها حدود ۲ سال است که زکات خود را به کمیته امداد می‌دهند.

فاصله طبقاتی مسؤلان با مردم کاهش یابد

وی با بیان اینکه فاصله طبقاتی مسئولان و محرومان جامعه باید کاهش پیدا کند، گفت: برای این انقلاب نکردیم که فاصله ایجاد شود، باید راه مسئولین با مردم یکی باشد و مسئولان تشریفات را کنار گذاشته و در میان مردم بیایند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: فعالیت‌های خود را به مردم گزارش می‌دهیم و سعی می‌کنیم تا احسان، انفاق و کار خیر در جامعه را تبلیغ کنیم.