۰ نفر

وزیر کشور خبر داد

حذف سه دهک از یارانه بگیران توسط استانداران/ اختصاص درآمدها به تولید، حمل و نقل و معیشت

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 322488
حذف سه دهک از یارانه بگیران توسط استانداران/ اختصاص درآمدها به تولید، حمل و نقل و معیشت

وزیر کشور از حذف سه دهک از یارانه بگیران توسط استانداران در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: این موضوع به شرط اختصاص درآمدهای حاصله در تولید، حمل و نقل و معیشت خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز(دوشنبه) در همایش روز ملی حمل و نقل از حذف سه دهک یارانه بگیران توسط استانداری ها در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: هدفمندی یارانه‌ها در دولت گذشته که شروع شد من در دیوان محاسبات بودم و قرار شد درآمد حاصله صرف تولید و حمل و نقل شود.

وی افزود: اما در طول مسیر به دلیل اینکه یارانه به همه واگذار شد، این رقم کاهش یافت و ابتدا از درآمد تولید و سپس حمل و نقل برداشته شد.

وزیر کشور ادامه داد: دولت تدبیر امید هم درگیر همین موضوع شد و من چندبار گفتم حذف یارانه به استانداری‌ها واگذار شود که بالاخره در لایحه سال آینده حذف سه دهک یارانه بگیران توسط استانداری ها به شرط اینکه درآمدها به تولید،حمل و نقل و معیشت اختصاص یابد آمده است.

رحمانی فضلی بیان داشت: مصرف روزانه ۸۰ تا ۸۵ میلیون لیتر بنزین، رقم بسیار بالایی است؛ آن هم نسبت به شاخص های بین المللی و نیز با در نظر گرفتن مسافت هایی که طی می شود. برای این میزان مصرف، هزینه های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی بالایی می دهیم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل موضوعی چند وجهی و بین بخشی است، گفت: اگر سهولت دسترسی به خدمات حمل ونقل در کمترین زمان ممکن برای مردم میسر نباشد، آن‌ها مجبور می‌شوند برای انجام کار‌های روزانه مسیر زیادی را طی کنند که این بر بار ترافیکی نیز می‌افزاید. بنابر این همه دستگاه‌های موجود باید تلاش‌های لازم در این زمینه را مبذول کنند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: یک زمانی مردم برای پرداخت یک قبض ساده باید به بانک رفته و مدت زمان زیادی را درصف‌های طولانی می‌گذراندند تا آن قبض را پرداخت کنند، اما هم اکنون می‌توانند این کار را در منازل خود انجام دهند و دیگر این روش پرداخت الکترونیکی به نؤبه خود از بار ترافیکی می‌کاهد.هنوز بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌ها روی زمین است و اموراداری فراوانی هستند که با نرم افزار‌های هوشمند انجام نمی‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در عامل فرسودگی هم که جزو مهمترین مسائل دارندگان وسایل نقیله محسوب می‌شود، عدم توجه به این موضوع باعث افزایش آلودگی هوا و نیز افزایش مدت زمان سفر می‌شود که برای حل این موضوع جلسات مشترکی رابا شهرداری برقرارکرده ایم واقداماتی هم دردست انجام است.

رحمانی فضلی در پایان افزود: برای نوسازی ارگان حمل ونقل شهری باید از تعداد بیشتری تاکسی و کامیون نو بهره بگیریم که رقم ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار دستگاه برای این منظور کم است واین اقدام باید با شتاب بیشتری دنبال شود.