۰ نفر

استاندار خوزستان پرداخت حقوق کارگران معترض را ضمانت کرد

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۶
کد خبر: 318165
استاندار خوزستان پرداخت حقوق کارگران معترض را ضمانت کرد

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما (دولت) پرداخت حقوق کارگران را تضمین می کنیم از کارگران معترض گروه ملی فولاد ایران و هفت تپه خواست تا برای از سرگیری فعالیت کارخانه ها، به محل کار خود بازگردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی افزود: سه شنبه هفته جاری 2 ماه از حقوق کارگران زیر دیپلم نیشکر هفت تپه پرداخت شد و امروز نیز مراحل پرداخت این مدت از حقوق کارگران دارای مدرک دیپلم گروه صنعتی فولاد ایران در حال پرداخت است.
وی ادامه داد: همچنین واریز حقوق بقیه نیروها در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پرداخت می شود و تنها یک ماه از حقوق آنها به عنوان طلب کارگران باقی می ماند که آن هم در نخستین فرصت پرداخت خواهد شد.
استاندار خوزستان گفت: بخش قابل توجهی از حقوق کارگران گروه ملی فولاد ایران پرداخت شده و تا روز یکشنبه تمامی 230 میلیارد ریال مطالبات کارگران مربوط به 2ماه اخیر به حساب آنها واریز می شود.
وی از نظارت جدید و جدی برای انجام تعهدات کارفرما و مالکان این واحدهای صنعتی در مقابل کارگران خبر داد و خواستار بازگشت کارگران به محل کار خود برای ادامه فعالیت کارخانه ها شد.
استاندار خوزستان ادامه داد: همانطور که مالک و کارفرما ملزم به عملی کردن تعهدات است، کارگران هم باید به تعهدات و تکالیف خود در تولید محصول پایبند باشند و همزمان می توانند مطالبات و خواسته های خود را پیگیری کنند.
شریعتی گفت: درشرایطی که کشور دچار تحریم های ظالمانه شده لازم است تا از ذره ذره تولید ممکلت و اقتصاد ملی حفاظت و صیانت کرد و به طور قطع ما (دولت) پرداخت حقوق کارگران را تضمین می کنیم.

* برداشت نیشکر تضمین حقوق کارگران
وی درباره کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز گفت: کارگران باید توجه داشته باشند که درو و برداشت نیشکر برای تولید شکر و عرضه آن در بازار می تواند حقوق ماه های آتی آنها را تامین کند؛ بنابراین کارگران باید به محل کار خود برگشته و به برداشت نی ها که هم اکنون وقت برداشت آن است، اقدام کنند.
استاندار خوزستان افزود: تاکنون 220 میلیارد ریال بابت 2 ماه حقوق معوق کارگران و اورهال کارخانه هفت تپه توسط مالک هزینه شده است.
بر اساس این گزارش، برخی مشکلات در تامین مواد اولیه برای تولید و تاخیر در پرداخت حقوق کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران باعث ایجاد اعتراضات متعدد کارگری در سطح شهر اهواز شده و اوج آن در سه هفته اخیر بوده است و نمونه آن راهپیمایی امروز صبح کارگران این واحد صنعتی است که پس از طی مسیر استانداری به سمت فرمانداری اهواز، خیابان سلمان فارسی را در پیش گرفته و با سردادن شعار مسیر خود را از خیابان سی متری به سمت خیابان طالقانی و میدان شهدای این شهر تا نزدیکی استانداری خوزستان ادامه دادند.
کشت و صنعت هفت تپه نیز قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.کارگران این شرکت در 24 روز گذشته نسبت به پرداخت نشدن حقوق خود تجمعاتی داشته اند.