۰ نفر

فروش چک پول صحت دارد؟

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۵۴
کد خبر: 299472
فروش چک پول صحت دارد؟

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظامی کردستان با اشاره به شایعه خرید و فروش چک پول‌های ۵۰ هزار تومانی به قیمت‌های بالاتر، اعلام کرد: تاکنون موردی از خرید و فروش چک پول در استان مشاهده و کشف نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، افشین شاه حسینی امروز دوشنبه (۱۹ شهریور) در پنجمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از رشد ۶ درصدی انهدام باند قاچاق در کردستان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۹ فقره کشف قاچاق فرای مرزهای استان داشته‌ایم که عمدتا مشروبات الکلی، سیگار، تجهیزات ماهواره و وسایل آرایشی- بهداشتی بوده‌اند.

شاه حسینی افزود: با توجه به نوسانات ارزی اخیر در بحث کشف کالای قاچاق با کاهش روبرو شده‌ایم که این وضعیت در ورود کالا هم اثر گذاشته است.

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظامی کردستان عنوان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری در کشف مشروبات الکلی ۲۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی اعلام کرد: در این مدت همچنین در خصوص کشفیات فرآورده‌های نفتی هشت درصد، برنج ۲۷۹ درصد، چای ۲۵۴ درصد، لوازم یدکی ۳۳۵ درصد، دارو ۳۷ درصد و احشام یک درصد افزایش داشته‌ایم.

شاه حسینی با اعلام اینکه در سالجاری بر کشف پرونده‌های بیش از پنج میلیارد ریال، یک میلیارد ریال و انهدام باند تمرکز شده است، گفت: در کشف پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال در پنج ماهه نخست سال ۷۶ درصد، پرونده‌های بالای ۵ میلیارد ریال ۱۲۸ درصد و انهدام باند قاچاق شش درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظامی کردستان خواستار افزایش حق‌الکشف نیروی انتظامی به منظور جبران زحمت و ایجاد انگیزه در ماموران انتظامی شد.