۰ نفر

نماینده مردم مهاباد در مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

تغییر تیم اقتصادی دولت به تنهایی کافی نیست/ افراد جایگزین برنامه‌های کارآمد داشته باشند

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴
کد خبر: 288450
تغییر تیم اقتصادی دولت به تنهایی کافی نیست/ افراد جایگزین برنامه‌های کارآمد داشته باشند

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه آغاز تغییرات در تیم اقتصادی دولت مثبت است، گفت: البته اگر بنا باشد دولت فقط روی تغییر افراد متمرکز شود، بدون اینکه افراد جایگزین برنامه ای داشته باشد یا برنامه‌های غلط گذشته را ادامه دهند، مطمئنا هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ جلال محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به تغییراتی که در تیم اقتصادی دولت آغاز شده است، گفت: در این رابطه دو موضوع مدنظر مجلس بود؛ یکی اینکه تیم اقتصادی تغییر کند و افراد زبده ای جایگزین شوند و دیگری اینکه افراد جایگزین برنامه داشته باشد، زیرا اگر قرار باشد افراد جابجا شوند اما همان برنامه‌های قبلی اجرا شود، تغییری ایجاد نمی شود.

وی در ادامه افزود: انتظار مجلس از دولت این است که ضمن اینکه تیم اقتصادی اش را تغییر می دهد از افراد کارآمد به عنوان مشاور استفاده کند. در کشور ما اقتصاد دانانی هستند که می توانند برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای اقتصاد کشور ارائه بدهند و دولت باید از این افراد به عنوان مشاور استفاده کند.

محمودزاده تصریح کرد: اگر بنا باشد دولت فقط روی تغییر برخی افراد تمرکز کند بدون اینکه افراد جایگزین برنامه ای داشته باشند یا برنامه‌های غلط گذشته را ادامه دهند مطمئنا هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد و وضعیت اقتصادی کشور از این بدتر خواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تغییرات تیم اقتصادی دولت مثبت است، گفت: البته به شرط اینکه این تغییرات بر اساس برنامه باشد و تیم اقتصادی دولت دایره مشاوره را گسترش دهد و از اقتصاددانان و تشکل‌های مردم نهاد و افرادی که در زمینه اقتصاد و کنترل تورم توانمند هستند، دعوت کند که برای اقتصاد کشور برنامه ریزی کنند.

محمودزاده با اشاره به اینکه در نهایت دولت فرصت زیادی برای انجام تغییرات در تیم اقتصادی ندارد، عنوان کرد: ما به دور اول تحریم‌ها نزدیک شده ایم و به تحریم‌های بعدی هم نزدیک هستیم و بنابراین دولت فرصت چندانی برای انجام تغییرات لازم ندارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قطعا تحریم‌ها موثر واقع می شود و فشار مضاعفی به اقتصاد کشور وارد می کند، گفت: بنابراین تیم اقتصادی باید بسیار زبده تر از اینها باشد که بتواند در برابر مشکلات اقتصادی آینده و تحریم‌ها و چالش‌هایی که در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد، دوام بیاورد و توان برنامه ریزی و ادامه مسیر را داشته باشد.