۰ نفر

در همایش روز ملی اصناف مطرح شد

با اخلال گران بازار برخورد می‌شود

۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 281831
با اخلال گران بازار برخورد می‌شود

رئیس اتاق اصناف کشور گفت: ۷۰ درصد خوشه های صنعتی فعال کشور مربوط به اصناف و بازاریان است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی  فاضلی در همایش روز ملی اصناف در بجنورد اظهار کرد: بازاریان و بنگاه‌های کوچک نیروهای پیشران در اقتصاد مقاومتی هستند و اکنون نیز می‌توانید به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با دشمن، به راحتی نقشه های بدخواهان را نقش بر آب کنید.  

وی بیان کرد:۳۸۰ خوشه اقتصادی در کشور فعال است که ۷۰ درصد این خوشه ها به حوزه اصناف و بازاریان تعلق دارد و بیش از ۶.۵ میلیون شغل به همت این افراد ایجاد شده است.  

فاضلی ایجاد شغل با کمترین هزینه، ایجاد توازن منطقه ای و ارتباط مستقیم با مصرف کننده را از مهم ترین عوامل موثر در جایگاه با اهمیت اصناف ذکر کرد.

استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه با اخلالگران بازار برخورد می‌شود، افزود: اعترا ض‌های مختلف حق مردم و توجه به آن ها وظیفه مسئولان است، لذا دشمن نباید از چنین اعتراضاتی سوء استفاده کند. بنابراین تمام موارد خارج از قیمت‌های اعلام شده مورد پیگیری و برخورد قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این نکته که باید از مسیر قانونی برای حل مشکلات اقدام کرد، افزود: ما برای حفظ حیثیت، موازین و شرف خود سختی‌ها را تحمل می‌کنیم زیرا این انقلاب ریشه دار شده و اگر در برخی شرایط بی توجهی ها یا غفلت هایی رخ می دهد، می توان با ارائه طرح هایی برای حل مشکلات اقدام کرد.

صالحی تصریح کرد:باید با همراهی و همدلی امور خود را پیش ببریم و مخالفت‌ها، نقدها و موافقت‌ها موجب حرکت در جامعه می شود و من  به تمام این افراد احترام می گذارم و تاکنون نیز جوابی در برابر نقدهایشان یا اختلافات نداده‌ام زیرا تنها هدف ما توسعه استان در سایه هم افزایی بیشتر است.

استاندار در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این که خراسان شمالی سال گذشته به لحاظ نرخ بیکاری پایین در رده چهارم استان های کشور قرار گرفت، گفت: نرخ بیکاری در این استان ۹.۷ درصد گزارش شده و در مشارکت اقتصادی نیز رتبه اول را به دست آوردیم.

صالحی با بیان این که از اصناف انتظار می رود در اجرای طرح کارورزی کمک کار باشند، افزود: سهم استان در این طرح، ۲۵۶۵ نفر است که در سه ماهه امسال به کارگیری تنها ۶۵ نفر محقق شده است.

استاندار خراسان شمالی افزود: در طرح مشاغل خانگی نیز تاکنون برای  ۱۳۸۰ نفر اشتغالزایی شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف عملکرد خوبی داشته‌ایم اما بازهم نیازمند همکاری و همراهی دستگاه های نظارتی با مردم هستیم و این در حالیست که دشمنان این نظام به دنبال حذف دولت دکتر روحانی نیستند بلکه از همان ابتدا به دنبال حذف ایران بوده اند.