۰ نفر

عدالت اجتماعی از طریق تعاونی‌ها تحقق می‌‌یابد

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴
کد خبر: 265449
عدالت اجتماعی از طریق تعاونی‌ها تحقق می‌‌یابد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عدالت اجتماعی از طریق تعاونی‌ها تحقق می یابد، گفت: در قالب شرکت های تعاونی می‌توان پول‌های خرد را به سرمایه کلان تبدیل کرد و کارهای بزرگ انجام داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید حمید کلانتری روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از تعاونی گران شهرستان اردکان افزود: شرکت های تعاونی باید منسجم تر عمل کنند تا بتوانند کارهای اقتصادی و اجتماعی بیشتری در عرصه تولید و خدمات عمومی انجام دهند .

وی اضافه کرد: تشکیل و رونق شرکت های تعاونی با حمایت مسئولان و جلب مشارکت مردم در این زمینه می تواند مهم ترین راهکار برای گذر از چالش های اقتصادی در کشور باشد.

معاون وزیر با بیان اینکه با روحیه همکاری و هم افزایی در نیروی انسانی و بالا بردن بهره وری در منابع و سرمایه می توان بازار فروش را مهیا کرد و قدرت رقابت را بالا برد و بنگاه های بزرگ تری ایجاد کرد، یادآور شد: زمانی موفق می شویم که همدیگر را قبول داشته باشیم ،اتحاد و همدلی را تقویت کنیم .

کلانتری بیان کرد: در شرکت های تعاونی باید روحیه تعاون وجود داشته باشد ،اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باید رابطه تنگاتنگی با هم داشته باشند و تعاونی ها باید بتوانند خود را مطرح ، گزارش کار ارائه و نیازها را بیان و زمینه اعتماد را در بین مسئولان ایجاد کنند .

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه اشتغال بحث حیاتی برای کشور است که فعال کردن شرکت های تعاونی می تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد، افزود: پرداخت وام به تعاونی های تولیدی و مصرف در کشور تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بدون وثیقه و ضمانت انجام می شود.

کلانتری اظهار کرد: این تسهیلات از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون وزارت تعاون، به متقاضیان تعاونی ها پرداخت می شود.

وی یادآور شد: تشکیل تعاونی تولید کنندگان و خدمات، تعاونی توسعه عمران شهرستان ها، تعاونی زنان، تعاونی های خرد و درآمدزا و تعاونی دهیاری ها از جمله تعاونی های مورد نیاز در هر استان و شهرستان است.

وی در ادامه بر عدالت اجتماعی و مدیریت و بهره وری سرمایه های خرد و کوچک با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: مردم نقدینگی در اختیار دارند اما راه و رسم کسب و کار را نمی دانند که تعاونی ها باید با برنامه ریزی لازم بتوانند آن را تبدیل به مزیت تولید و اشتغال کنند.

هم اکنون 93 هزار تعاونی تولید و مصرف در کشور فعال است و در 442 تعاونی در شهرستان اردکان 68هزار و 403 نفر عضویت دارند ، سرمایه کل این تعاونی ها 229 میلیارد و 961 میلیون ریال است.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.