۰ نفر

در آستانه سفر به ایران

وزیر امور خارجه فرانسه ایران را تهدید کرد

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 255989
وزیر امور خارجه فرانسه ایران را تهدید کرد

وزیر امور خارجه فرانسه گفت ایران باید نگرانی ها را درباره برنامه موشکی خود به رسمیت بشناسد یا اینکه با تحریم های احتمالی مواجه خواهد شد.

جان اف لودریان در گفت وگو با روزنامه فرانسوی ژورنال دودیمانش گفت: «برنامه های موشک بالستیک هستند که (موشک ها) می توانند چندین هزار کیلومتر بُرد داشته باشند. چنین چیزی با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد سازگار نیست و فراتر از نیاز تهران به دفاع از مرزهای خود است.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، وزیر امور خارجه فرانسه افزود: «اگر به این موضوع توجه نشود امکان دارد که تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شود.»

این موضع گیری در حالی است که لودریان امشب وارد تهران می شود و فردا دوشنبه علاوه بر ملاقات و مذاکره با حسن روحانی، رئیس جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با دیگر مقام های ارشد ایران نیز دیدار خواهد کرد. رایزنی درباره راه های گسترش روابط دو جانبه و تبادل نظر درباره مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله محورهای گفت وگوها خواهد بود.

وزیر امور خارجه فرانسه عصر فردا نمایشگاه لوور در تهران را با حضور ژان لوک مارتینز، رئیس موزه لوور در موزه ملی ایران افتتاح خواهد کرد.