۰ نفر

بی‌پرده با وزیر صنعت!

۳ مهر ۱۳۹۶، ۸:۰۲
کد خبر: 221221
بی‌پرده با وزیر صنعت!

پیرو مشکلات پیش آمده در خصوص بازپرداخت تسهیلات ارزی منابع جز دال بند6 قانون بودجه سال88 برای بسیاری از فعالان بخش خصوصی، بخشی از کارآفرینان با ارسال دردنامه‌ای به دفتر اقتصاد آنلاین، خواستار پیگیری رفع مشکل پیش آمده توسط وزیر صنعت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن کامل این گفت‌وگوی بی‌پرده با محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شرح است؛

"ما به‌عنوان نمایندگان جمع قابل توجه‌ای از کارخانجات تولیدی کوچک و متوسط کاملا خصوصی بهره‌مند شده از تسهیلات ارزی منابع جز دال بند6 قانون بودجه سال 88 متاسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ایم که با توجه به پی‌گیری‌های مکرر و حمایت همه‌جانبه آن وزارتخانه موفق به اثبات حقانیت خود شدیم چنانچه در ادامه بررسی موضوع، نمایندگان محترم ملت در مجلس طی الحاقیه بند ح  از تبصره 4 در بودجه سال 96 این شرکت‌ها را مشمول ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر دانستند و پس از تایید شورای محترم نگهبان بانی این رفع تبعیض نسبت به صنعتگران مظلوم گردیدند.

اما هم اکنون به‌رغم ابلاغ قانون جهت اجرا به دولت و همچنین اعلام رسمی بانک صنعت و معدن جهت مشمولیت این شرکت‌ها و تسویه 20درصد معوقات تا آخر خرداد ماه سال جاری توسط ایشان، بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی را به بانک عامل به‌دلایل غیرمنطقی ابلاغ ننموده است!

از جنابعالی تقاضا داریم به‌عنوان یکی از باتجربه‌ترین وزرای دولت امید ضمن حمایت از این صنعتگران مانع تعطیلی این واحدها و بیکار شدن حداقل 20 هزار نفر از شاغلین این مجموعه‌ها شوید."