۰ نفر

مخالفت اتحادیه اروپا با تعرفه‌های تنبیهی علیه فولاد ایران

۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
کد خبر: 217509
مخالفت اتحادیه اروپا با تعرفه‌های تنبیهی علیه فولاد ایران

دولت های عضو اتحادیه اروپا اقدامات پیشنهادی این اتحادیه برای وضع تعرفه های تنبیهی بر محموله های فولاد وارداتی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه و اوکراین را رد کردند.

به گزارش رویترز، دولت های عضو اتحادیه اروپا اقدامات پیشنهادی این اتحادیه برای وضع تعرفه های تنبیهی بر محموله های فولاد وارداتی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه و اوکراین را رد کردند. برخی از اعضا این تعرفه ها را بیش از حد سبک و برخی دیگر بیش از حد سختگیرانه توصیف کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، شرکت های فولادسازی اروپایی این 4 کشور را به اعمال سیاست های دامپینگ در زمینه فولاد مورد استفاده از ساخت و ساز و ماشین آلات متهم کرده اند و کمیسیون اروپا که مسئول نظارت بر سیاست های تجاری اتحادیه است، طرح هایی را برای وضع تعرفه های گمرکی حداکثر 33 درصدی بر واردات فولاد از این کشورها پیشنهاد کرده بود.

همچنین پیشنهاد شده بود در صورتی که فولاد وارداتی از این کشورها به قیمت 472.27 یورو (568 دلار) در هر تن یا بالاتر فروخته شود، این تعرفه ها اعمال نگردد.

پیشتر فدراسیون تولید کنندگان فولاد اروپا (یوروفر) که ضمن طرح شکایت علیه این 4 کشور خواستار وضع تعرفه های گمرکی شده بود، از تعیین این حداقل قیمت برای فولاد وارداتی از این کشورها انتقاد کرده بود.

به گفته منابع اروپایی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله کشورهایی که تولید فولاد دارند و همچنین کشورهای علاقمند به واردات فولاد ارزان، با کلیت این طرح پیشنهادی مخالفت کرده اند. کشورهای اروپایی تولید کننده فولاد تعرفه های پیشنهادی را خیلی ضعیف و کشورهای علاقمند به فولاد ارزان این تعرفه ها را سختگیرانه عنوان کرده اند.

اکنون این پرونده باید به کمیته استیناف برود که متشکل از 28 عضو اتحادیه اروپاست. در پرونده های استیناف اینچنینی، کمیسیون اغلب در طرح قبلی تجدید نظر می کند. نشست این کمیته روز 25 سپتامبر برگزار خواهد شد.

پیشنهاد کمیسیون در این کمیته تایید خواهد شد مگر اینکه اکثرتی از دولت ها که شامل اکثریتی از جمعیت کل اتحادیه باشند، با آن مخالفت نمایند.

هم اکنون بر فولاد وارداتی از چین به اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی 35.9 درصدی اعمال می شود و هیچ ضابطه حداقل قیمت نیز برای آن در نظر گرفته نشده است.