۰ نفر

رضایی: رشد سختی زندگی در خوزستان سرمایه‌گذاری را کم می‌کند

۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۹:۲۹
کد خبر: 203299
رضایی: رشد سختی زندگی در خوزستان سرمایه‌گذاری را کم می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت خوزستان و شرایط زندگی در این استان گفت: اگر شرایط زندگی بر اساس روند پنج سال اخیر بدتر و سخت‌تر شود، جاذبه سرمایه‌گذاری در استان کم می‌شود و تمام برنامه‌های مد نظر نیز بهم می‌ریزد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محسن رضایی در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که شب گذشته، 11 تیرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سریال سخت شدن زندگی در خوزستان هر روز زیادتر می‌شود و با توجه به این مساله به خوزستان سفر کرده‌ام تا ببینم مشکلات با توان استان قابل حل است یا خیر، که اگر با ظرفیت‌های استانی قابل حل نباشد، توان نیروی خارج از استان بکار گرفته شود و همه بسیج شوند تا مشکلات حل شود.

وی افزود: احساس می‌شود که در پنج سال اخیر روند سخت شدن زندگی در خوزستان رو به رشد بوده و همچنین استان در جذب و حفظ سرمایه‌ها نیز با مشکلاتی مواجه است.

رضایی تصریح کرد: ریزش نیروی انسانی در استان خوزستان در درازمدت می‌تواند تمام برنامه‌ها را با مشکل مواجه کند زیرا نیروی انسانی یک سرمایه بسیار مهم در استان محسوب می‌شود؛ همچنین جذب سرمایه‌های خارج از استان نیز با توجه به این شرایط دشوار می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: سخت شدن زندگی در استان و اینکه چه کاری باید کرد تا مشکلات خوزستان حل شوند، باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خوزستان یک استان عادی نیست، عنوان کرد: خوزستان یعنی امنیت و درآمد ملی و با توجه به این امر باید به همه مسائل استان حساس باشیم تا دیگر شاید چنین مسائل و مشکلاتی در خوزستان نباشیم.

رضایی ادامه داد: خوزستان دارای اهمیت استراتژیک و ملی برای کشور است و باید این نگرانی مطرح شود که اگر با توانایی درون استان مشکلات حل نمی‌شود، از توان خارج از استان برای حل مشکلات کمک گرفت و در این زمینه باید دید که چه کمک‌هایی می‌شود به استان کرد که آن را از طریق تهران پیگیری و حل کنیم.

وی با بیان اینکه باید هزینه‌های زندگی در خوزستان را کاهش دهیم، گفت: اقتصاد به معنای رقابت است و این رقابت زمانی صورت می‌گیرد که هزینه‌ها کاهش داده شود و کیفیت افزایش پیدا کند. در این زمینه برای جذب سرمایه‌گذار علاوه بر رقابت، برندسازی و بازاریابی نیز امری بسیار موثر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: داشبرد مدیریتی و پنجره واحد در استان خوزستان باید جدی گرفته شود و مسایل دست و پا گیر در بحث سرمایه‌گذاری به منظور جذب سرمایه‌گذار به‌ویژه در بخش خصوصی باید از میان برداشته شود.

رضایی ادامه داد: تمام زحماتی که کشیده می‌شود به انسان باز می‌گردد و اگر نتوانیم انسان مورد بحث را از یک انسان مصرفی به یک انسان مولد تبدیل کنیم، میلیاردها تومان پول نیز در استان هزینه شود، اوضاع همچنان بدون تغییر باقی می‌ماند.

وی افزود: استان خوزستان باید از بابت نفت، بهترین استان کشور می‌بود و در دنیا نیز یکی از پیشرفته‌ترین استان‌های جهان به شمار می‌آمد اما دلیل اینکه وضعیت خوزستان این چنین است، آن است که این همه پول وارد استان شده اما آن انسان مورد بحث، در استان به یک انسان خلاق و مولد تبدیل نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید در کشور و استان خوزستان فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس جا انداخته شود. جوانان نباید سال‌ها منتظر بمانند و به آسمان دولت نگاه کنند تا در یک کار دولتی استخدام شوند.

رضایی ادامه داد: درست است که باید از یک طرف برای جوانان امید ایجاد کنیم اما باید از طرف دیگر در افراد ناامیدی ایجاد کنیم تا بتوانند بر روی پای خود بایستند.

وی عنوان کرد: در جریان عملیاتی موشکی ایران، ایران تنها 6 موشک به سمت مواضع داعش در دیرالزور شلیک کرد در حالی که می‌توانست 50 موشک به آنجا بزند. همه موشک‌ها به مقرهای داعش برخورد کرد اما کافی بود تنها یکی از موشک‌ها به تعدادی از مردم عادی اصابت کند که در این صورت مسایل بسیاری بر علیه ایران مطرح می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه موشک‌های ایران دقیقا به محل مورد نظر برخورد کرد، مدیون توان داخلی ما است و این توانایی از آنجایی به وجود آمد که ما در بحث اینکه از دنیا موشک دریافت کنیم ناامید شدیم و خودمان با همتی که انجام دادیم به آن دست پیدا کردیم.

رضایی عنوان کرد: دولت، حوزه علمیه، مسئولان و... باید جوانان را توانمند کنند، اما در این زمینه جوانان باید خودشان راه بیافتند و تلاش کنند. جوانان باید در کشور اعتماد به نفس پیدا کنند و به خودباوری برسند و به این شکل است که صدها کارآفرین و انسان خلاق در میان جوانان شکل می‌گیرد.