۰ نفر

واعظی وارد سن پترزبورگ شد

۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 197056
واعظی وارد سن پترزبورگ شد

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ها با روسیه که امروز (پنجشنبه) وارد سن پترزبورگ شد، افزون بر شرکت در نشست بین المللی، مذاکرات کاری نیز برگزار خواهد کرد.

حضور جدی ایران در این نشست در چارچوب همکاری های گسترده و رو به شتاب اقتصادی با روسیه و دیگر کشورهای جهان صورت می گیرد که از سال 1392 به ویژه پس از اجرای برجام شاهد تحولات زیادی بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، همچنین امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و مهدی سنایی سفیر ایران در نشست های عمومی و تخصصی سن پترزبورگ شرکت می کنند.

دیدار و مذاکره با مقام ها و رئیسان هیات های کشورهای مختلف و طرح دیدگاههای جمهوری اسلامی در باره محورهای مطرح در نشست سن پترزبورگ از دیگر برنامه های کاری مقام های جمهوری اسلامی در این اجلاس است.

در چارچوب برگزاری چندین دور نشست های کمیسیون مشترک همکاری ها ایران و روسیه در تهران و مسکو به ریاست واعظی و الکساندر نوواک رئیس روسی این کمیسیون از آغاز کار دولت یازدهم، حوزه روابط اقتصادی و صنعتی بسیار گسترده شده است که شامل ساخت چهار واحد نیروگاه بخار در بندرعباس، دو راکتور جدید نیروگاهی در بوشهر، افزایش همکاری های تجاری، برقی کردن خط راه آهن و همچنین امضای قراردادهای اقتصادی مختلف از جمله گذرگاه سبز گمرکی می شود.

در نشست اصلی، اجلاس تخصصی و همچنین دهها پانل و کارگروه سن پترزبورگ، بیش 12 هزار نفر از جمله مقام های ارشد کنونی و پیشین کشورها، سازمان های بین المللی و شخصیت های مختلف شرکت خواهند کرد.

بررسی مسائل مهم و چالش های بین المللی از جمله اقتصادی و اجتماعی، اوضاع خاورمیانه، بحران های منطقه ای، آینده جهان و روابط بین کشورها از محورهای این نشست ها است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در آن حضور خواهد یافت.

در همایش سال گذشته که با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حدود 12 هزار نفر از 130 کشور جهان شرکت کردند.