۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

اصلاح قوانین نظام بانکی در اولویت مجلس است

۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
کد خبر: 185734
اصلاح قوانین نظام بانکی در اولویت مجلس است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس رسیدگی به موضوع اصلاح قوانین و مقررات نظام بانکداری کشور را از اولویت‌های کاری کمیسیون در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی با اعلام اینکه رسیدگی به اصلاح قوانین نظام بانکداری اولویت کاری کمیسیون اقتصادی مجلس در سال ۹۶ است، بر لزوم ارتقاء وضعیت معیشتی خانوارها تاکید کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی از اولویت های اساسی اقتصاد کشور تقویت تولید ملی و خروج از رکود اقتصادی با اقدامات عملی است.

وی درباره شعار سال ۹۶ مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال ادامه داد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، بررسی جزییات اصلاح قوانین و مقررات نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران و همچنین اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بررسی طرح اصلاح قوانین حسابرسی از اولویت های کاری کمیسیون اقتصادی مجلس در سال جدید است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت ارتقای وضعیت معیشتی مردم گفت: اجرای صحیح قانون های رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار، نقش مهمی در رونق تولید و اشتغالزایی دارد.

پورابراهیمی با اشاره به لزوم افزایش میزان تولید ناخالص ملی افزود: امکان درآمدزایی باید برای خانوارها فراهم و درآمدها عادلانه در کشور توزیع شود. وی با تاکید بر نقش اعمال نظارت کارشناسی و صحیح در ارتقای عملکرد اقتصادی ادامه داد: مدیریت صحیح اقتصادی باعث توزیع عادلانه درآمدها در کشور خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: لزوم ارائه صورت های مالی توسط بنگاه های اقتصادی از نکاتی است که کمیسیون نظارت های لازم را اعمال خواهد کرد تا دستگاه های ذیربط در سال جاری در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.