۰ نفر

کنترل تورم و ایجاد اشتغال ازاقدام‌های مهم دولت بود

واعظی: دولت به دنبال کاهش شکاف اقتصادی است

۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۵۵
کد خبر: 175863
واعظی: دولت به دنبال کاهش شکاف اقتصادی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید پس از بهبود نسبی و تثبیت شرایط کشور طی سه سال و نیم گذشته، کاهش شکاف اقتصادی بین اقشار مختلف جامعه را دنبال می کند.

 محمود واعظی روز پنجشنبه در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید در قشم گفت: کنترل تورم 40 درصدی و کاهش آن به حدود هشت درصد یکی از اقدام های مهم دولت یازدهم برای بهبود معیشت مردم بود که در کنار رونق اقتصادی موجب ایجاد اشتغال قابل توجهی شد و از این پس نیز مسیر فعالیت های اقتصادی هموارتر خواهد شد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به ایجاد 700 هزار شغل در سال جاری توسط دولت یازدهم افزود: بیکاری و شرایط نامناسب معیشتی اقشار فرودست یکی از مشکلات جدی کشور است که طی 10 ساله گذشته به وجود آمده و برای رفع کامل آن باید سالانه یک میلیون شغل جدید ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: دولت یازدهم با وجود همه این مشکلات در سه سال و نیم گذشته تلاش کرد در جهت رفاه مردم گام بردارد و در این راستا با اقدام های تیم اقتصادی دولت در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات، میانگین رشد با تحولی قابل توجه از منفی 6.8 درصد به میانگین 6.5 درصد مثبت رسید که باید این فضا بر سر سفره مردم نیز ترجمه شود.

او بیان کرد: همه توان دولت در این زمینه متمرکز است تا مردم از از نظر رفاه و معیشت به ویژه در نقاط دور افتاده شرایط بهتری داشته باشند گرچه محدودیت ها باعث شده تا به همه هدف های مورد نظر دست نیابیم.

واعظی اضافه کرد: مجموعه نظام و بویژه دولت تدبیر و امید با تلاش برای ایجاد امنیت و آرامش روانی بازار و ثبات اقتصادی، جهت جلوگیری از تغییر روزانه قیمت ها گام برداشت و برای رفع سایر مشکلات نیز باید این همکاری ادامه یابد.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دیگر خدمات دولت یازدهم جهت رفاه مردم عنوان کرد و گفت: مبلغ زیادی ماهانه از سوی دولت برای اجرای این طرح تزریق می شود که در نتیجه آن مردم در کلانشهرها تنها 6 درصد و در شهرهای کوچک و روستاها سه درصد از هزینه های درمان را می پردازند.

**سیاست خارجی دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تشریح کرد: رویکرد تعامل سازنده و موثر با دنیا در چارچوب سند چشم انداز 20 ساله ابلاغی مقام معظم رهبری طی سه سال و نیم گذشته در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت و در نهایت برخی محدودیت ها برطرف شد به طوری که امروز راه برای صادرات کالاهای ایرانی هموار است.

وی افزود: رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی نگاه سایر کشورها به جمهوری اسلامی ایران را در سه سال و نیم گذشته تغییر داد که شاهد این مدعا مذاکرات با گروه 1+5 است.

واعظی بیان کرد: موفقیت ها پس از 30 ماه مذاکره با هدایت های مقام معظم رهبری که در هر مرحله فضا را برای تحقق آن فراهم می کردند در کنار پشتیبانی مستمر مردم که موجب پشت گرمی تیم دیپلماسی بود، امروز موجب شده تا رئیس جمهوری جدید ایالات متحده برجام را توافقی به ضرر آن کشور بنامد.

او اضافه کرد: دستاوردهای برجام در راستای منافع نظام است و ایالات متحده نارضایتی خود را از آن ابراز می کند چرا که تحریم ها برداشته شد و زمینه تسهیل فعالیت ها در داخل کشور را فراهم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: طی سال 1394 و 95 تراز صادرات غیرنفتی مثبت و در کنار این مهم صادرات نفت نیز تسهیل شد و در مقایسه با پیش از اعمال تحریم های ظالمانه که صادرات نفت 2 میلیون و 800 هزار بشکه در روز بود اکنون رکورد جدید برجای گذاشته شد و به بیش از 2 میلیون و 900 هزار بشکه رسیده است.

***امنیت کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: در شرایطی که خاورمیانه درگیر انواع بحران ها و اندیشه های تکفیری است، جمهوری اسلامی ایران دست در دست برادران مسلمان خود در داخل و در سایر کشورها برای دست یابی به هدفی واحد همکاری می کند و این مهم در آموزه های وحدت آفرین امام خمینی (ره) ریشه دارد.

او افزود: انقلاب ما فرهنگی و ارزشی بود و ملت ایران در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی آموخت همه اشخاصی که دلسوز اسلام هستند، با یکدیگر برابر و برادرند و آنهایی که تفرقه بین شیعه و سنی را دنبال می کنند در واقع با اسلام مشکل دارند.

واعظی بیان کرد: انقلاب اسلامی نه تنها برای مردم ایران که برای سایر ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان پیام داشت چرا که برخلاف سایر اندیشه های آن دوران که مبارزه مسلحانه را به عنوان راهکار مقابله با استبداد ترویج می کرد، امام خمینی (ره) با تصاحب دلهای مردم به مبارزه با رژیم طاغوتی پرداخت.

وی تاکید کرد: سرچشمه موضوع بیداری اسلامی نیز همان اندیشه است چرا که سایر کشورهای مسلمان پیام انقلاب ایران را به خوبی دریافته و برخلاف عده ای در داخل که تنها کمبودها را می بینند، آنها ارزش واقعی میراث امام (ره) برای ایران و اسلام را درک کرده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به واسطه همین تاثیر انقلاب از همان روزهای آغازین پیروزی، دشمنی با ملت ایران در پوشش های مختلف از جنگ گرفته تا تحریم آغاز شد و استکبار علیه این نظام یکپارچه شد چرا که منافع خود را در خطر دیدند.

او افزود: دشمن در دورانی که انقلاب اسلامی مانند نهالی نوپا بود، به مقابله برخاست اما با هدایت های داهیانه اما راحل و رهبر معظم انقلاب درختی تنومند شده که در عمق زمین ریشه دوانده و دیگر نه به عنوان بخشی از مشکل که به عنوان بخشی از راه حل مشکلات منطقه در سطح جهان مطرح است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افتتاح 590 پروژه مخابراتی و ارتباطی استان هرمزگان و شرکت در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید در راس هیاتی به جزیره قشم سفر کرده بود.