۰ نفر

دومین مرکز فضایی کشور در قشم افتتاح شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۴۶
کد خبر: 175839
دومین مرکز فضایی کشور در قشم افتتاح شد

مرکز ایستگاه فضایی قشم که دومین مرکز ایستگاه فضایی کشور به شمار می‌رود با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

ظهر امروز با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز فضایی قشم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز فضایی قشم را که با هزینه 68 میلیارد ریال به منظور رصد و پایش تصاویر ماهواره‌های بومی ساخته شده و به لحاظ موقعیت مکانی از اهمیت ویژه‌ای در دریافت اطلاعات از ماهواره‌ها برخوردار است.

محمود واعظی در این سفر علاوه بر افتتاح ایستگاه فضایی جزیره، تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه تامین پهنای باند ماهواره‌ای در این جزیره، راه‌اندازی پایلوت اینترنت ماهواره ای قشم، فراهم شدن شرایط ارائه تصاویر دقیق ماهواره ای و اطلاعات پایش اراضی جزیره قشم را با مدیرعامل این سازمان امضا خواهد کرد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان، حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار و جمعی از مسئولین در فرودگاه بین‌المللی این منطقه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تیم همراه استقبال کردند. قرار است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سفر 3 پروژه با اعتباری بالغ بر 136 میلیارد ریال در حوزه زیرساخت و چندین پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 540 میلیارد ریال را در سطح استان افتتاح کند.

وزیر ارتباطات عصر امروز در شهرستان بندرخمیر حضور می‌یابد تا شماری از پروژه‌های وزارت ارتباطات را در غرب هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار دهد.