۰ نفر

اجرای اقتصاد مقاومتی به رشد اقتصاد منجر می‌شود

۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱:۳۱
کد خبر: 167541
اجرای اقتصاد مقاومتی به رشد اقتصاد منجر می‌شود

رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی به رشد اقتصاد منجر شود، گفت: دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز با اجرای اقتصاد مقاومتی ممکن است.

مجتبی خالصی عصر پنج‌‎شنبه 9 دی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، اظهار کرد: در ابتدای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌ها به این سیاست‌ها نگاه سنتی داشتند و آنچنان که باید برنامه‌نویس نبوده و به دنبال گرفتن اعتبار برای اجرای سیاست‌ها بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه همه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در یک کِشتی قرار دارند، یادآور شد: حساسیت موضوع به حدی است که تیم نظارت از سوی معاون اول رئیس جمهوری تعیین شده است و ساختار منسجم در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید درنظرگرفته شود و دستگاه‌ها براساس آن عملکرد داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان می‌تواند در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی از استان‌های موفق در سطح کشور باشد، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه به دنبال نادیده گرفتن حقوق و تلاش‌های مدیران استان همدان نیست.

خالصی تصریح کرد: استان همدان پتانسیل بالایی دارد و این پتانسیل بالا توقعات بیشتری نیز ایجاد می‌کند تا در کنار اقدامات و عملکردهای موجود گزارش‌ها به هنگام ارائه شود.

رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: گزارش‌های اقتصاد مقاومتی تعیین‌کننده است بنابراین اگر دقیق و مناسب ارائه شود در ارزیابی‌ها نیز موثر است.

خالصی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در استان همدان با تلاش مدیران حل شده است، افزود: در گذشته بانک‌ها برای حل مشکلات تولید به میدان می‌آمدند اما با فشار ستاد اقتصاد مقاومتی شاهد حضور مفید و مستمر بانک‌ها در عرصه احیای واحدهای تولیدی هستیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی، بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز سه هدف اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مشکل واحدهای تولیدی نبود تقاضا در دو بخش داخلی و خارجی است بنابراین باید تقاضا را در واحدهای تولیدی فراهم کرد چرا که واحدهای تولیدی استان همدان این ظرفیت را دارد و از سوی دیگر این مسأله باعث می‌شود سرمایه‌گذاران ورود جدی داشته باشند.

خالصی خاطرنشان کرد: در مبارزه با قاچاق نیز در قالب اقتصاد مقاومتی تأکید شده است به طوری که اگر به مبارزه با قاچاق پرداخته نشود انگیزه برای کار و تولید کاهش می‌یابد.