۰ نفر

وزیر ارتباطات تاکید کرد؛

رفع موانع تولید، موضوع اصلی جلسات اقتصاد مقاومتی

۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۵
کد خبر: 147535
رفع موانع تولید، موضوع اصلی جلسات اقتصاد مقاومتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جلسات اقتصاد مقاومتی باید جلسات موضوعی باشد و به گونه‌ای پیش نرود که فقط توضیح کارهای انجام شده را مد نظرقراردهد بلکه حل موانع تولید باید اصلی ترین موضوع این جلسات باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی در شانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز(سوم مهر)، با حضور استاندار و مسئولان البرزی در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزارشد، اظهارکرد: دولت تدبیر و امید به سیاست های اقتصاد مقاومتی اعتقاد راسخ دارد؛ چرا که اقتصاد مقاومتی نسخه نجات بخش اقتصاد کشور است.

وی در ادامه بر ضرورت برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: نباید به این جلسات فقط به عنوان انجام وظیفه نگاه کنیم بلکه باید با همکاری و مشورت جمعی در این جلسات به نتایج مطلوب برسیم.

او ابراز کرد: توجه به ۲۴ بند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری از ضروریاتی است که باید در این جلسات مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید شرایطی فراهم شود تا بخش خصوصی در این جلسات حضور فعال داشته باشند. حتی می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا برخی از جلسات در واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند برگزارشود؛ چرا که این اقدام می تواند برای تولید کنندگان ایجاد انگیزه کند.

واعظی گفت: براساس این سیاست‌ها باید بررسی کنیم که البرز در چه بخشی می‌تواند فعال‌ترباشد و با برنامه‌ریزی ظرفیت‌های استان را شناسایی و کاربردی کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه به ظرفیت‌های البرز اشاره کرد وگفت: البرز می‌تواند در حوزه صادرات و خودکفایی در تولید محصولات ویژه به پیشرفت های قابل توجهی برسد که تحقق این مهم به همکاری همه مسئولان نیاز دارد.

این مسئول بیان کرد: برای رسیدن به پیشرفت و توسعه اقتصادی البرز نباید مشکلات را نادیده گرفت بلکه باید با نگاهی هوشمندانه معضلاتی چون کمبود آب و مسئله بانک ها را بررسی کرد و برای رفع آن ها گام برداشت.

وی تاکید کرد: امسال دولت سال را سال رونق اقتصادی و مقام معظم رهبری سال را به سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند لذا همه مسئولان کشوری ازجمله مسئولان البرز باید با تلاش و همکاری در راستای رونق کسب و کار و تولید و صادرات گام بردارند.

واعظی در ادامه از ظرفیت ویژه فرودگاه پیام سخن به میان آورد و گفت: می‌توان از این فرودگاه در جهت توسعه صادرات کالاهای فاسد شدنی بهره برد و تحقق این مهم یقینا سر منشا تحولات اقتصادی مطلوب این استان خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر به دنبال فعال سازی این فرودگاه هستیم و تاکنون فاز دوم این فرودگاه آماده بهره برداری شده است.

واعظی در پایان یادآورشد: همچنین با یک گروه سنگاپوری مذاکره کردیم تا یک شرکت آی سی تی در این منطقه ایجاد شود که برای اشتغالزایی استان می تواند موثر واقع شود.