۰ نفر

بحران نقدینگی در آمریکا؛

جمع آوری نقدینگی توسط وزارت خزانه داری آمریکا / هشدار تحلیل گران نسبت به ریزش بیت کوین

۱ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبر: 717767
جمع آوری نقدینگی توسط وزارت خزانه داری آمریکا / هشدار تحلیل گران نسبت به ریزش بیت کوین

قیمت بیت‌کوین می‌تواند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به ۲۰هزار دلار کاهش یابد، زیرا نگرانی‌ها در مورد بحران نقدینگی احتمالی به رهبری وزارت خزانه داری ایالات متحده به علت افزایش سقف بدهی آمریکا افزایش یافته است. افزایش سقف بدهی آمریکا به این معنی است که خزانه‌داری ایالات متحده می‌تواند اوراق قرضه جدیدی برای جمع‌آوری پول نقد برای انجام تعهدات قبلی خود منتشر کند.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ طبق برآوردهای اخیر این وزارتخانه، انباشت نقدینگی در حساب عمومی خزانه داری می‌تواند از ۹۵ میلیارد دلار در ماه می به ۵۵۰ میلیارد دلار تا ژوئن افزایش یابد.

هشدار تحلیل گران درباره قیمت بیت کوین

(افزایش محدودیت بدهی ایالات متحده در طول سال‌های متمادی)

آری برگمان، بنیانگذار شرکت مدیریت ریسک Penso Advisors، تخمین می‌زند که انباشت نقدینگی در حساب عمومی خزانه‌داری تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ از یک تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

برگمان می‌گوید: نگرانی بزرگ‌تر من این است که برای حل کردن بحران بدهی شما با تخلیه بسیار عمیق و ناگهانی نقدینگی مواجه خواهید شد.

این چیزی نیست که خیلی واضح باشد، اما چیزی است که بسیار واقعی است و ما قبلاً دیده بودیم که چنین کاهش نقدینگی واقعاً بر بازارهای پر ریسک مانند سهام و ... تأثیر منفی می‌گذارد.

به عبارت دیگر، انباشت نقدینگی توسط وزارت خزانه‌داری، دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را احتمالاً در نقطه‌ای، نزولی خواهد کرد.

بلومبرگ می‌افزاید: تخمین زده می‌شود که انباشت نقدینگی تا پایان سه ماهه سوم بیش از یک تریلیون دلار باشد، انبوه تقاضا به سرعت نقدینگی را از بخش بانکی تخلیه می‌کند و نرخ‌های تامین مالی کوتاه مدت را افزایش می‌دهد.

طبق تخمین بانک آمریکا، این همان تاثیر اقتصادی یک چهارم افزایش نرخ بهره را خواهد داشت.

چه اتفاقی برای بیت کوین می‌افتد؟

به گفته کام شارکز، تحلیلگر مستقل بازار، چنین موانع کلان اقتصادی می‌تواند مانع از بازگشت بیت‌کوین به بالاترین قیمت سالانه بیش از ۳۰هزار دلار در ماه‌های آینده شود.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد: قیمت بیت کوین به احتمال زیاد بین ۲۰ تا ۳۰ هزار متغیر خواهد بود.

کام شارکز افزود؛ پول جدید وارد بازار نمی‌شود، همه این پول‌ها فقط در حال چرخش است [...]، علاوه بر این به نظر می‌رسد که انتخابات ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ کاتالیزور بزرگ بعدی باشد.

در همین حال، نمودارهای تکنیکال بیت‌کوین نشان می‌دهد که بیت‌کوین زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه خود (EMA 50 روزه؛قرمز)، نزدیک به ۲۷۶۵۰دلار است.

هشدار تحلیل گران درباره قیمت بیت کوین

(نمودار قیمت بیت کوین در تایم روزانه)

شکست قاطعانه این ناحیه مقاومت مهم، شانس افزایش قیمت بیت کوین را افزایش می دهد.