۰ نفر

سناتور آمریکایی:

پولشویی با رمزارزها باید سرکوب شود!

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبر: 698459
پولشویی با رمزارزها باید سرکوب شود!

سناتور ایالات متحده الیزابت وارن از کنگره خواسته است تا اطمینان حاصل شود که تنظیم کننده ها، مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، ابزارهایی برای تنظیم موثر صنعت کریپتو و سرکوب فعالیت های پولشویی کریپتو دارند. این قانون گذار تاکید کرد: ساختار قانونی فعلی اساساً هنوز هیچ برنامه ای برای مقابله با پولشویی توسط رمزارز ندارد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ سناتور ایالات متحده الیزابت وارن (D-MA) در مصاحبه ای با Morning Money در Politico گفت که سرکوب فعالیت های پولشویی تمرکز اصلی او از نظر قوانین مرتبط با رمزارز است.

این سناتور تأیید کرد که لایحه خود را با عنوان "قانون مبارزه با پولشویی دارایی های دیجیتال 2022" مجدداً معرفی خواهد کرد.

به گفته کارشناسان در این زمینه، این لایحه که ابتدا در دسامبر سال گذشته معرفی شد، شدیدترین حمله به آزادی شخصی و حریم خصوصی کاربران کریپتو است.

وارن توضیح داد که پولشویی به اندازه تقلب برای عموم قابل مشاهده نیست. این در تاریک ترین سایه های دنیای رمزارز رخ می دهد، اما تاثیر آن بر امنیت ملی و اجرای قانون ما بسیار زیاد است. ساختار قانونی فعلی اساساً هنوز هیچ برنامه ای برای مقابله با پولشویی توسط رمزارز ندارد.

گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، همچنین گفته است که با کریپتو نیز باید مانند سایر بازارهای سرمایه رفتار شود.

سناتور وارن از کنگره می‌خواهد که به قانون‌گذاران قدرت بیشتری دهد تا بتوانند موثرتر عمل کنند

وارن ادامه داد: دو نوع بسیار متفاوت از مشکلات کریپتو وجود دارد که یکی از آن ها تقلب است. این سناتور تاکید کرد: این همان چیزی است که ما در زمان سقوط صرافی FTX و سایر صرافی ها دیدیم.

 وی با تاکید بر اینکه هم کنگره و هم نهادهای نظارتی باید در برابر چنین مشکلاتی اقدامی انجام دهند، توضیح داد: در حال حاضر ابزارهای نظارتی زیادی برای مقابله با آن وجود دارد. ما به تنظیم‌کننده‌ها نیاز داریم تا از این ابزارها استفاده کنند و کنگره باید مطمئن شود که آن تنظیم‌کننده‌ها منابع لازم را برای تبدیل شدن به یک پلیس مؤثر در اختیار دارند.

گری گنسلر، رییس SEC اغلب گفته است که تنظیم کننده اوراق بهادار "به عنوان پلیس عمل خواهد کرد" و اقدامات اجرایی را علیه شرکت های رمزارزی ناسازگار انجام خواهد داد.

 سناتور وارن بر SEC فشار می آورد تا قوانین سخت تری را در بخش کریپتو اعمال کند و از اختیارات کامل خود برای تنظیم تجارت کریپتو استفاده کند.

وارن مدت‌هاست که با ارزهای دیجیتال وارد جنگ شده است،  او در مورد «اجرای قوانین کریپتو» که ممکن است نیاز به کمک مالی فدرال داشته باشد هشدار داده و بارها نگرانی‌هایی را در مورد اثرات زیست‌محیطی استخراج بیت‌کوین مطرح کرده است.

 او از کنگره و وزارت خزانه داری می خواهد که فوراً سیاستی برای کاهش خطرات ارزهای دیجیتال اتخاذ کنند. پس از فروپاشی صرافی کریپتو FTX، او همچنین از Fidelity Investments خواست تا بیت کوین از دارایی های حساب های بازنشستگی 401(k) حذف کند.