۰ نفر

در پی افزایش حجم ورود استیبل‌ کوین ها به صرافی‌ها؛

صعود بیت کوین قریب الوقوع است؟

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 678749
صعود بیت کوین قریب الوقوع است؟

حجم ورود استیبل‌کوین‌ها به مبادلات در صرافی‌ها رکورد جدید زده است. از این رو در این مقاله به بررسی این سوال می‌پردازیم که آیا صعود بیت‌کوین قریب الوقوع است؟

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ ارزش بیت‌کوین با فشار نزولی مواجه شده است، زیرا این دارایی در پی آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به شکست احتمالی به زیر سطح حیاتی ۲۰٫۰۰۰ دلار خیره شده است.

در میان رکود قیمت‌های فعلی، احتمالاً رویکرد‌های مختلف سرمایه‌گذاران در رابطه با رمزارزها باعث افزایشی احتمالی ‌شوند، یکی از این موارد تراکنش‌های مربوط به استیبل کوین‌ها است که در حال حاضر در کانون توجه قرار دارند. به طور خاص، طبق داده‌های CryptoQuant گزارش شده است که مقدار ورود استیبل‌کوین‌ها به صرافی‌ها به صورت نقطه‌ای تا ۲ نوامبر به بالاترین حد خود رسیده است.

 

نمودار ورودی استیبل‌کوین‌ها به صرافی‌ها به صورت نقطه‌ای

نمودار ورودی استیبل‌کوین‌ها به صرافی‌ها به صورت نقطه‌ای. منبع: CryptoQuant.

پیامد افزایش جریان ورود استیبل‌کوین‌ها به صرافی‌ها

اگرچه بیت‌کوین نتوانسته است از سطح ۲۱٫۰۰۰ دلار عبور کند، اما فعالیت‌های درون استیبل کوین‌ها می‌تواند نشانه خوبی برای قیمت این ارز دیجیتال در بلند مدت باشد. نکته قابل توجه این است که باید با معامله بیت‌کوین در محدوده ۲۰٫۰۰۰ دلاری، روی پایین ترین قیمت ممکن تمرکز کنید که می‌تواند علاقه موسسات و سرمایه گذاران خرد را برانگیزد.

از لحاظ تاریخی، زمانی که استیبل‌کوین‌ها در مقادیر قابل توجهی به صرافی‌ها ارسال می‌شوند، می‌تواند نشان دهنده این باشد که موسسات در حال برنامه‌ریزی برای خرید هستند. در این مورد، نهنگ‌ها به طور بالقوه برای خرید در موقعیتی مناسب که در نزدیک به محدوده آن دوره است، قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، علیرغم چشم انداز مثبت، ورود استیبل‌کوین‌ها می‌تواند باعث نوسان قیمت کوتاه مدت شود.

در هفته‌های اخیر، بیت‌کوین به ثبت نوسانات کم ادامه داده و از برخی از محصولات مالی سنتی مانند سهام پیشی گرفته است. با این حال، افزایش فعالیت نهنگ‌ها می‌تواند منجر به نوسانات و افزایش احتمالی کوتاه مدت شود.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین

تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین

با افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بیت‌کوین باعث شده است که بازار ارزهای دیجیتال همزمان با سهام اصلاح شود. با این حال، امروز بازار رمزارزها شاهد رشد بوده است.

علاوه بر فعالیت زنجیره‌ای استیبل‌کوین‌ها، سرمایه‌گذاران بر روی گزارش آینده در ماه اکتبر از موقعیت‌های شغلی در ایالات متحده تمرکز خواهند کرد، زیرا این گزارش چشم‌اندازی بالقوه برای وضعیت اقتصاد جهانی ارائه می‌کند که احتمالاً حرکت انقباضی بعدی فدرال رزرو را هدایت می‌کند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.