۰ نفر

رمزارزها کشور به کشور پیش می رود؛

حمایت دولت روسیه از قانونی شدن ارزهای دیجیتال

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 623581
حمایت دولت روسیه از قانونی شدن ارزهای دیجیتال

نخست وزیر میخاییل میشوستین و وزارت توسعه اقتصادی روسیه از تلاش ها برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و ادغام آنها در اقتصاد کشور حمایت کرده اند. این حمایت در بحبوحه تشدید تحریم ها به دلیل جنگ در اوکراین صورت می گیرد که دسترسی روسیه به منابع مالی جهانی را محدود می کند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ به رغم مخالفت مداوم بانک مرکزی، دولت روسیه در حال حرکت به سمت پذیرش یک چارچوب قانونی جامع برای ارزهای دیجیتال هستند. رویکرد وزارت دارایی که از قانونی‌سازی حمایت می‌کند، حمایت سایر نهادها و مقامات دولتی را به خود جلب کرده است، خصوصا اکنون که روسیه با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای از جمله محدودیت‌های مالی مواجه است.

در اوایل فوریه، دولت فدرال موافقت خود را با مفهوم نظارتی Minfin اعلام کرد. سپس این وزارتخانه پیش‌نویس قانون جدیدی «در مورد ارز دیجیتال» را با هدف پر کردن شکاف‌های نظارتی باقی‌مانده پس از اجرای قانون «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» در ژانویه 2021 ارائه کرد.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه روز جمعه در اظهار نظر درباره تلاش ها برای اتخاذ یک رویکرد ویژه برای عملیات ارزهای دیجیتال، اظهار داشت که دولت این پیشنهاد را با جزئیات بررسی کرده است. او طی دیدار با قانونگذاران حزب لیبرال دمکرات روسیه (LDPR) در دومای دولتی توضیح داد:

البته هنوز لازم است سازوکار گردش ارزهای دیجیتال در سیستم مالی کشور بررسی شود.

میشوستین در عین حال تاکید کرد که مسائل مربوطه تنها با مشارکت بانک روسیه (CBR) قابل حل است. به نظر او، بانک مرکزی باید ریسک‌هایی را که ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند، ارزیابی کند. در ژانویه، بانک مرکزی با اشاره به خطراتی که برای ثبات مالی کشور و شهروندان آن وجود دارد، ممنوعیت کلی ارز دیجیتال را پیشنهاد کرد.

در حالی که CBR می‌خواهد طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال ، از جمله انتشار، تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع کند، نخست‌وزیر روسیه فاش کرد که کابینه او آماده تنظیم عملیات‌هایی مانند استخراج کریپتو است. میخائیل میشوستین در پایان گفت: این مورد توسط ما تایید شده است.

در اوایل این هفته، لایحه Minfin نیز توسط وزارت توسعه اقتصادی روسیه حمایت شد این وزارتخانه می‌خواهد به نهایی کردن پیشنهاد قانونی کمک کند. این وزارتخانه با اشاره به اینکه هنوز منتظر بازخورد وزارت دارایی است، گفت که استخراج بیت کوین، پرداخت‌های ارز دیجیتال و الزامات اپراتورهای مبادلات دارایی دیجیتال نیاز به توضیح بیشتر دارند.