۰ نفر

در راستای افزایش نرخ بهره در آمریکا؛

افزایش نرخ بهره برای بیت کوین بد نیست

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 621542
افزایش نرخ بهره برای بیت کوین بد نیست

فدرال رزرو در جلسه روز چهارشنبه برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ نرخ بهره را افزایش داد. اقتصاد ایالات متحده با تورم فزاینده، تأثیر جنگ اوکراین و بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند.فدرال رزرو نرخ بهره را یک چهارم درصد از نزدیک به صفر افزایش داد که انتظار می رود اولین افزایش از یک سری افزایش در ماه های آینده باشد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد که شاخص های اقتصادی و آمار اشتغال "به تقویت خود ادامه داده اند" اما خاطرنشان کرد که تورم همچنان بالاست و حمله به اوکراین نه تنها "مشکلات انسانی و اقتصادی عظیمی ایجاد می کند" بلکه "احتمالاً فشار افزایشی بیشتری بر تورم ایجاد می کند" و ممکن است بر فعالیت های اقتصادی در ایالات متحده تاثیر بگذارد.

بازار رمزارزها با برنامه های پولی بانک مرکزی آمریکا همیشه همسو بوده است.

 بیشتر تحلیل گران عقیده دارند که افزایش تورم و سپس افزایش نرخ بهره روی بازارهای مالی ریسک دار مانند سهام و رمزارز ها تاثیر منفی میگذارد چون نگهداری پول در بانک طی این دوره، سود بی ریسک تری نسبت به سایر بازارها دارد.

در روز چهارشنبه که جلسه فدرال رزرو برگزار شد قیمت بیت کوین افزایش ۵ درصدی داشته و هیچ نشانه ای مبنی بر تاثیر منفی افزایش نرخ بهره بر بازار رمزارز تاکنون مشاهده نشده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین حدود 41 هزار دلار است که نسبت به هفته پیش افزایش 8 درصدی داشته است.

افزایش نرخ بهره میتواند برای رمزارزها مفید باشد

بر خلاف نظر تحلیلگران، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو میتواند برای رمزارزها مفید باشد، چرا که بررسی گذشته نشان میدهد هرگاه فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره کرده است بازار رمزارزها هم با افزایش قیمت روبرو میشود.

 نمودار زیر بررسی بین نرخ بهره آمریکا و قیمت بیتکوین است.

افزایش نرخ بهره برای بیت کوین بد نیست

همانطور که در نمودار بالا مشخص است در نوامبر2015 زمانی که فدرال رزور پس از یک دوره طولانی دست به افزایش نرخ بهره زد قیمت بیت کوین وارد یک چرخه گاوی شد و تا سال 2018 به صعود خود ادامه داد.

فدرال رزرو طی یک دوره 4 ساله نرخ بهره را از 2015 تا 2019 ، 10برابر افزایش داد یعنی آن را از 0.25 واحد به 2.5 واحد رساند.

نکته جالب اینجاست طی این 4 سال قیمت بیت کوین 4000 درصد رشد کرد یا به عبارتی 40 برابر شد.

و اما اینبار فدرال رزور دوباره همان کار سال 2015 را انجام داده است،باید منتظر بود و دید که چه اتفاقی برای مارکت کریپتو خواهد افتاد.