۰ نفر

خدمات صرافی بایننس در بحرین؛

بحرین مرکز رمزارزها در خاورمیانه می شود؟

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبر: 620660
بحرین مرکز رمزارزها در خاورمیانه می شود؟

بزرگترین صرافی رمزارز جهان اکنون خدمات رمزنگاری تنظیم شده مختلفی را به شهروندان بحرینی ارائه خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ صرافی کریپتو بایننس به لطف مجوز اعطا شده توسط بانک مرکزی بحرین، خدمات کاملاً تنظیم شده را به مردم این کشورارائه خواهد کرد و بحرین به اولین کشور خاورمیانه تبدیل شد که این نوع از خدمات را دریافت میکند.

بحرین مجوز این کار را از طریق شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس (GCC) دریافت کرد. بزرگترین صرافی و مدیر عامل جهان، Changpeng Zhao مجوز ارائه خدمات دارایی های رمزنگاری شده را در 14 مارس اعلام کرد.

رییس بایننس در توییتر نوشت:

تیم بایننس اولین مجوز ارائه دهنده دارایی های رمزنگاری جهانی را  توسط بانک مرکزی بحرین و با همکاری شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس (GCC) دریافت کرد.

مجوز جدید بایننس به آن اجازه می دهد خدمات رمزنگاری، از جمله تجارت، نگهداری و مدیریت پورتفولیو را برای مشتریان در کوچکترین اقتصاد خاورمیانه ارائه دهد. دسامبر گذشته، بایننس تأییدیه اصلی برای فعالیت در بحرین را دریافت کرد. آن تاییدیه اکنون به یک مجوز کامل تبدیل شده است.

رشید المراج، رییس بانک مرکزی بحرین (CBB) گفت که این بانک در حال توسعه مقررات منطبق با روندهای جهانی است که نوآوری و بهترین شیوه ها را امکان پذیر می کند.

این مجوز به بایننس اجازه می دهد تا به تلاش های توسعه خود در سراسر حوزه های قضایی جهانی و در عین حال مطابق با مقررات محلی ادامه دهد. هفته گذشته، CZ اعلام کرد که می‌خواهد بایننس کسب‌وکارهای سنتی را در هر بخش اقتصادی در سراسر جهان «شناسایی و سرمایه‌گذاری کند» و قصد دارد آن‌ها را به رمزارزها متصل کند.

بحرین علیرغم اندازه کوچک آن نسبت به سایر کشورهای منطقه، یکی از کشورهای دوستدار رمزارز در خاورمیانه بوده است. CBB با موفقیت سیستم پرداخت کریپتو اونیکس JP Morgan را در ژانویه آزمایش کرد.

استفاده از سیستم‌های پرداخت مبتنی بر رمزنگاری به CBB کمک می‌کند آنچه را که المراج  رییس بانک مرکزی بحرین آن را «ناکارآمدی‌های موجود در صنعت پرداخت‌های فرامرزی سنتی» می‌خواند، برطرف کند.

مجوزهای فعالیت در هر منطقه مطمئناً به بایننس در دستیابی به اهداف خود در زمینه رمزارزها کمک می کند. جدیدترین خرید قابل توجه آن ناشر رسانه خبری فوربس در ماه گذشته با مبلغ هنگفت 200 میلیون دلار بود.

این اقدام بحرین همچنین این کشور را به‌عنوان قطب رمزارز منطقه از دبی پیش می اندازد. مقررات مالی بحرین مطمئناً از قوانین دبی جلوتر است که هنوز به صرافی‌های رمزارز اجازه ارائه خدمات به ساکنان خود را نمی‌دهد.

با این حال، طلال طبعا، مدیرعامل صرافی رمزارز بحرینی کوین‌مِنا، در ماه فوریه به سی‌ان‌ان گفت که اگرچه بانک مرکزی قوانین رمزنگاری پیشرفته‌تری در حال حاضر دارد، «اگر سیستم بانکداری بروزرسانی شود، دبی می‌تواند مقصد شماره یک رمزارز های جهان باشد».

مشکل بانکی در دبی ممکن است امسال حل شود زیرا شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) یک چارچوب قانونی برای رمزارزها در دبی ایجاد کرده است. نخست وزیر امارات گفت این چارچوب از سرمایه گذاران محافظت می کند و «استانداردهای بین المللی بسیار تضمین شده» را برای حاکمیت صنعت کریپتو طراحی می کند.