۰ نفر

دانشگاه پرینستون عنوان کرد؛

اختصاص ۲۰ میلیون دلار برای تحقیقات رمزارزها

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷
کد خبر: 619767
اختصاص ۲۰ میلیون دلار برای تحقیقات رمزارزها

بلومبرگ؛ چهار فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون که در مدرسه آیوی لیگ در دهه 1980 تحصیل کردند و به یکی از افراد با سابقه در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند، 20 میلیون دلار به دانشگاه خود اهدا می‌کنند. طبق گزارش‌ها این سرمایه برای تامین مالی یک پروژه تحقیقاتی جدید در زمینه بلاک‌چین و تمرکززدایی قدرت، هدیه داده شده است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ این گروه چهار نفره شامل؛ پیتر بریگر جونیور، یکی از بنیانگذاران شبکه بلاکچین اتریوم، جوزف لوبین (Joseph Lubin)، مدیر عامل ConsenSys، دانیل مورهد (Daniel Morehead)، بنیانگذار و مدیر عامل Pantera Capital و مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)، مدیر عامل Galaxy Investment Partners هستند.

این پروژه تحقیقاتی کاربردهای بالقوه بلاک‌چین را در امور مالی، اقتصاد، رأی گیری، اخبار و سایر زمینه‌ها بررسی خواهد کرد. بر اساس بیانیه‌‌ای از پرینستون ، این پروژه همچنین تأثیرات اجتماعی این فناوری‌ها را بررسی خواهد کرد.

یکی از سخنگویان دانشگاه مبلغ کل کمک مالی را تایید کرد. آندریا گلداسمیت، رییس دانشکده مهندسی و علوم کاربردی، در این باره می‌گوید: "تکنولوژی به سرعت در حال حرکت است، بنابراین گردآوری طیف گسترده‌ای از متخصصان و مهندسانی که این پلت‌فرم‌ها را می‌سازند برای دانشجویان و جامعه بسیار مهم است".

لوبین در مصاحبه‌ای گفت، به پرینستون اطلاع داده که امیدوار است، مدرسه هدیه او را در قالب یک دارایی دیجیتال بپذیرد.