۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

یک سناتور آمریکایی بیت کوین خرید

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 607154
یک سناتور آمریکایی بیت کوین خرید

رافائل «تد» کروز، سناتور جوان جمهوری‌خواه تگزاس، پول‌هایش را به بیت‌کوین داد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ بر اساس یک افشای مالی که در روز جمعه 4 فوریه ارائه شد، کروز در 25 ژانویه با استفاده از کارگزاری ریور بین 15 تا 50 هزار دلار بیت کوین (BTC) خریداری کرد.

در آن زمان، بیت کوین بین 36 تا 37 هزار دلار معامله می شد و در روزهای بعد به قیمت فعلی حدود 41هزار دلار افزایش یافت. با فرض اینکه او بیت کوین های خود را نفروخته است و هیچ گونه مالیات بر عایدی سرمایه کوتاه مدتی متحمل نشده است، سود فعلی او در این تراکنش بین 2000 تا 6850 دلار است.

2

تد کروز به پیروی از سناتور همکار خود سینتیا لومیس از وایومینگ، بخش زیادی از وقت خود را صرف صنعت بلاک چین و رمزارز ها کرده، زیرا ایالت او از استقبال شرکت های استخراج بیت کوین سود می برد و به طور گسترده علاقه به این موضوع بیشتر شده است.

او از پذیرش پرداخت‌های رمزنگاری شده در فروشگاه‌ها و دستگاه‌های فروش خودکار در مجمع کنگره ایالات متحده حمایت کرده است.

تعدادی از اعضای کنگره، از جمله دموکرات‌هایی مانند جیک آچینلوس از ماساچوست و ماری نیومن از ایلینوی و جمهوری‌خواهانی مانند جف ون درو از نیوجرسی و بری مور از آلاباما، دارایی‌های موجود در رمزارز یا سهام مرتبط را افشا کرده‌اند.

بی شک خرید بیت‌کوین توسط افراد سیاسی در کشوری مثل آمریکا مهر تایید مهمی بر پذیرش گسترده بیت کوین است. فارغ از اینکه چه مقدار بیت‌کوین خریداری شده، همین که یک سناتور کنگره آمریکا بیت‌کوین می‌خرد و سپس خبر آن را علنی می‌کند، می‌تواند فعالان صنعت رمزارز را امیدوار به تدوام روند صعودی بازار کند.