۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

احتمال پذیرش دوج‌کوین توسط مک دونالد

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 604152
احتمال پذیرش دوج‌کوین توسط مک دونالد

پس از حواشی که چند روزی است بین کاربران رمزارز و شرکت مک‌دونالد در توییتر رخ داده، ایلان ماسک هم خود را وارد این حواشی کرد و به شرکت تولید فست‌فود مک دونالد پیشنهاد پذیرش دوج‌کوین را داد.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ مدیرعامل تسلا ایلان ماسک به مک‌دونالد پیشنهاد داده برای خوردن یک غذای شاد در تلویزیون آماده است در صورتی که مک‌دونالد رمزارز دوج‌کوین را برای تراکنش‌ها انتخاب کند.

عکس متن

ایلان ماسک، میلیاردر دمدمی مزاج و مدیرعامل تسلا، پیشنهاد داده که اگر این غول فست‌فود، Dogecoin (DOGE) را به عنوان روش پرداخت رسمی اضافه کند، یک وعده غذایی بچگانه را از مک‌دونالد به طور زنده در تلویزیون بخورد.

غول تولید فست‌فود مک‌دونالد در زمان‌های ریزش بازار کریپتو دستخوش سرگرمی و شوخی می‌شود، سرمایه‌گذاران و فعالان کریپتو توییت‌هایی درباره نیاز به شغل در شعبه‌های مک‌دونالد پس از ضررهای قابل توجه در بازارهای کریپتو منتشر می‌کنند.

مدیرعامل اسپیس ایکس صبح سه‌شنبه در توییتی گفت: «اگر مک‌دونالد دوج‌کوین را بپذیرد، من یک وعده غذایی شاد در تلویزیون می‌خورم». دقایقی پس از توییت ماسک، قیمت DOGE بلافاصله با 7 درصد افزایش از 0.135 دلار به 0.145 دلار رسید.

از توییت‌های قبلی ایلان ماسک ما شاهد حرکات بزرگ‌تر از بازار بودیم، بعد از توییت اخیر ایلان ماسک در مورد استفاده دوج‌کوین برای پرداخت‌های سایت فروش محصولات تسلا باعث افزایش بیش از 25 درصدی قیمت DOGE شده بود. این افزایش کمتر نشان می‌دهد که قدرت ایلان ماسک در حرکت بازارها در حال کم‌رنگ شدن است.

حدود ده ساعت بعد، مک‌دونالد در پاسخ به توییت ایلان ماسک گفت: «اگر تسلا Grimace Coin را بپذیرد ما قبول می‌کنیم» Grimace Coin  یک توکن روی زنجیره هوشمند بایننس است.

مثل همیشه، رسانه‌های اصلی به سرعت رفتارهای ایلان ماسک را پوشش دادند، وال استریت ژورنال و ایندیپندنت توییت‌های ایلان ماسک را پوشش دادند.

علی‌رغم اینکه تسلا بیش از 42000 بیت‌کوین با هزینه متوسط ​​31700 دلار دارد، به نظر می‌رسد ایلان ماسک در پمپاژ Dogecoin راحت‌تر است و اخیراً به مجله تایم اعلام کرده:

اساساً، بیت‌کوین جایگزین خوبی برای ارز معاملاتی نیست. حتی اگر به عنوان یک شوخی احمقانه ایجاد شد، Dogecoin برای تراکنش‌ها مناسب‌تر است.

این میلیاردر از این هم فراتر رفت و تاکید کرد که هزینه هر تراکنش بیت‌کوین بالا است در حالی که حجم تراکنش‌های آن در مقایسه با DOGE کم است. در نتیجه، ماسک استدلال کرد که بیت‌کوین بهتر است به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش استفاده شود و DOGE برای مخارج و معاملات برتر استفاده شود.

بعد از این اتفاقات اکانت رسمی شرکت مک‌دونالد، اکانت دوج‌کوین را در توییتر دنبال کرد، و شایعات پذیرش دوج‌کوین توسط مک‌دونالد را تقویت کرد.

 در صورتی که مک‌دونالد پذیرش دوج‌کوین را برای پرداخت آغاز کند، قیمت دوج‌کوین می‌تواند رشد خوبی کند.

این مطلب توصیه مالی و سرمایه‌گذاری نیست و مسئولیت هرگونه سرمایه‌گذاری برعهده خودتان است.