۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ادعای عجیب مالک یک خودروی تسلا / استخراج ماهانه ۸۰۰دلار رمزارز با خودروی الکتریکی

۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 597884
ادعای عجیب مالک یک خودروی تسلا /  استخراج ماهانه ۸۰۰دلار رمزارز با خودروی الکتریکی

یک مالک تسلا ادعا کرده که در زمان رونق بازار رمزارزها در اوایل سال ۲۰۲۱، با استفاده از خودروی خود ارز دیجیتال استخراج کرده که ارزش ماهانه آن ۸۰۰دلار بوده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ ماینینگ دیگر فعالیتی نیست که به تعداد زیادی کارگر وابسته باشد؛ زیرا این اصطلاح این روزها به بازار رمزارزها نیز مربوط می‌شود. در این زمینه، ماینینگ فرآیندی است که از طریق آن، رمزارزهای جدید وارد گردش می‌شوند و کاربران، شبکه بلاکچین را با استفاده از مجموعه‌ سخت‌افزارهای پیچیده شکل می‌دهند. ایجاد این شبکه برای دفتر کل بلاکچین بسیار پرهزینه بوده و به برق قابل توجهی نیاز دارد.

به نظر می‌رسد که یک ماینر بیت‌کوین و اتریوم، راهی برای به حداقل رساندن هزینه برق با اتصال مک بوک به خودروی تسلا مدل ۳ خود پیدا کرده است. این ماینر که سراج راوال نام دارد، ادعا می‌کند که در اوج رونق بازار رمزارزها در اوایل سال گذشته، ماهانه ۸۰۰دلار به دست آورده است.

راول یک‌سری GPU را به خودروی تسلای خود متصل کرده است. باتری بزرگ خودرو اساسا به عنوان منبع انرژی عمل می‌کند که ممکن است به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمک کند. با این حال، چنین کاری بر گارانتی خودروهای تسلا تاثیر می‌گذارد، اما راول بر این باور است که "ارزش آن را دارد".

وی در توضیح شبکه بلاکچین خود با استفاده از خودروی تسلا گفت: "این یک کامپیوتر با چرخ است. هک کردن این ماشین کامپیوتری بسیار ساده است. او ظاهرا پنج پردازنده گرافیکی را به باتری تسلای خود متصل کرده که به او کمک می‌کند تا رمزارز اتریوم را با استفاده از یک الگوریتم استخراج کند.

او همچنین از یک مک‌بوک مینی با چیپست (مجموعه تراشه) M۱ و یک سوکت برق ۱۲ولتی که در کنسول مرکزی ماشینش قرار داشت استفاده کرد. ایناینورتر قابلیت تنظیم ولتاژ را دارد.

خودروی تسلای راوال با هر بار شارژ تقریبا ۵۱۴کیلومتر حرکت می‌کند و هزینه هر شارژ حدود ۱۵دلار است. هزینه ماهانه او برای شارژ به ۴۰ دلار می‌رسد. این مبلغ ممکن است کمتر از قبض ماهانه برق باشد، به خصوص زمانی که در حال استخراج ارز دیجیتال هستید.

با این حال، خودروهای تسلا ارزان نیستند و قیمت آنها حتی به ۱۰۰هزار دلار نیز می‌رسد. علاوه بر این، راوال از GPUهای دست دوم خریداری شده در eBay برای صرفه‌جویی در هزینه‌های راه‌اندازی استفاده می‌کند.

کارشناسان در این مورد چه می‌گویند

دلا توره، ماینر برجسته بیت‌کوین به سی‌ان‌بی‌سی گفت: "اتصال پردازنده‌های گرافیکی به اینورترهای خودرو کار بزرگی نیست." با این حال، توماس سومرز، هکر و استخراج‌کننده رمزارز تسلا می‌گوید که این مرحله غیرضروری است. همچنین سود حاصل از این فرآیند بستگی زیادی به زمان خرید خودروی تسلا دارد.