۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

مهم‌ ترین اخبار هفته بازار رمزارزها / ترامپ دلار را به ارز دیجیتال ترجیح می‌ دهد

۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸
کد خبر: 593721
مهم‌ ترین اخبار هفته بازار رمزارزها / ترامپ  دلار را به ارز دیجیتال ترجیح می‌ دهد

بازار رمزارزها که به طور مداوم دستخوش تحولات است، در هفته گذشته نیز شاهد اتفاقاتی بوده که در این میان می‌توان به اظهارات ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال، از بین رفتن بیت‌کوین در کیف پول مردم السالوادور و غیره اشاره کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در نگاه اول، هیچ چیز در سال ۲۰۲۱ عادی نبوده است. بازار رمزارزها تعطیلی ندارد. بنابراین به نظر می‌رسد هر لحظه خبری از این صنعت به گوش برسد. از این رو، در ادامه به بررسی وضعیت بازار در طول یک هفته گذشته می‌پردازیم.

برجسته‌ترین اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال

بانکلمبیا اجازه خرید رمزارز را می‌دهد

بانکلمبیا، بزرگترین بانک کلمبیا، طبق یک برنامه آزمایشی اعلام کرد که به تعداد محدودی از مشتریان، امکان خرید بیت‌کوین، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش را می‌دهد. سرپرست مالی کلمبیا بر این برنامه نظارت خواهد داشت.

مردم السالوادور بیت‌کوین خود را از دست می‌دهند

جدیدترین مشکلی که استفاده از بیت‌کوین در السالوادور را تحت تاثیر قرار داده این است که شهروندان گزارش می‌دهند بیت‌کوین آنها از حساب‌هایشان ناپدید می‌شود.

به گفته یکی از کاربران توییتر به نام El Comisionado، مردم السالوادور به طور مجهولی بیت‌کوین خود را در کیف پول‌های Chivo از دست می‌دهند.

دولت در این خصوص نه واکنشی نشان داده و نه به اشتباهات اعتراف کرده است.

بیتمکس توکن بومی جدید خود به نام BMEX را راه‌اندازی کرد

بیتمکس (BitMEX) از راه‌اندازی توکن بومی جدید خود خبر داد که از تاریخ ۱فوریه ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

بیتمکس اعلام کرد که تحویل اولین توکن برای کاربران فعلی انحصاری نخواهد بود، بلکه متعلق به کاربران جدید نیز هست.

توسعه‌دهندگان دوج‌کوین، از جمله ویتالیک بوترین در مسیری جدید

توسعه‌دهندگان دوج‌کوین با ویتالیک بوترین همکاری می‌کنند تا اثبات سهام را برای این رمزارز نیز اعمال کنند. در همین حال، آنها قصد دارند که ویژگی‌های جدیدی نیز اضافه کنند.

با در نظر گرفتن امکان بهبود پلتفرم، توسعه‌دهندگان دوج‌کوین ویژگی‌های جدید را پیشنهاد می‌کنند. برای این هدف، از ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم کمک گرفته شد و آنها اجرای یکی از ویژگی‌های جدید پیشنهادی را دنبال کردند.

دونالد ترامپ، ارزهای دیجیتال را "خطرناک" خواند

در همین حال، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ، ارزهای دیجیتال را "خطرناک" خطاب کرد و اعلام کرد که دلار را به عنوان ارز اصلی ترجیح می‌دهد.

از این رو، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با مجری فاکس بیزینس، به تاثیر رمزارز، به عنوان "چیزی بسیار خطرناک" اشاره کرد. رییس‌جمهور سابق ایالات متحده همچنان حمایت خود را از واحد پول سنتی آمریکا تایید و عدم اعتماد خود به بازار نوظهور رمزارزها را اعلام کرد.

وی در سخنان خود گفت: "من هرگز آن را دوست نداشتم، زیرا من به داشتن دلار تمایل دارم و فکر می‌کنم ارز باید دلار باشد، بنابراین من هیچ‌وقت طرفدار رمزارز نبوده‌ام."

روسیه اجازه خرید ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌های خارجی را می‌دهد

مورد آخر این است که روسیه اجازه خرید ارزهای دیجیتال را می‌دهد. چندین مقام مرتبط با فضای مالی حمایت خود را از دارایی‌های دیجیتال نشان می‌دهند و به شهروندان اجازه می‌دهند که آنها را داشته باشند. از طرفی، با قوانینی که تراکنش رمزارزها را در این کشور ممنوع می‌کند یا نه، این چشم‌انداز کاملا رایگان نخواهد بود.

در واقع، بانک مرکزی روسیه تمایل به رسیدگی به بازار رمزارزها را داشته، اما اجازه گردش آزاد آن را در اقتصاد داخلی نداده است. دولت و مقامات مالی به سناریویی اشاره می‌کنند که در آن مقررات احتمالی برای ارزهای دیجیتال به خوبی اجرا می‌شود.