۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود پولکادات ادامه دارد؟ / رشد بیش از ۱۰درصد در ۲۴ ساعت گذشته

۶ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲
کد خبر: 593702
صعود پولکادات ادامه دارد؟ / رشد بیش از ۱۰درصد در ۲۴ ساعت گذشته

پولکادات بعد از افت ۶۰ درصدی خود و خسته کردن مخاطبان این رمزارز، توانسته تنها در ۷ روز گذشته بیش از ۳۴ درصد رشد کند. تحلیل­ها هم اکنون نشان‌دهنده فشار فروش و مقاومت‌های پیش روی پولکادات هستند.

اقتصاد آنلاین - شیرکو سهرابی؛ پولکادات با قدمت ۵ ساله و ارزش بازاری ۳۱ میلیارد دلاری رتبه ۱۰ بازار را در اختیار دارد. پولکادات اخیرا سرمایه‌گذاران و طرفداران این ارز را به شدت خسته کرده بود. اما در هفته گذشته این روند تغییر کرده و با رشد بیش از ۳۰ درصدی توانسته سود خوبی نصیب مخاطبان خود کند و اکنون به نقاط مقاومتی خود نزدیک شده است.

در ادامه گزارش بر اساس اصول روند قیمتی، مقاومت‌ها و حمایت‌ها بررسی می‌شود.

1

همان­طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، پولکادات بعد از شکستن خط روند سفیدرنگ صعودی خود وارد فاز نزولی شده است. اگر از کلمه نزول به جای اصلاح استفاده می­شود به این دلیل است که اصلاح قیمت حتی محدوده میانگین ۱۰۰ روز را نیز از دست داده (به نمودار دقت شود)؛ بنابراین در چند ماه اخیر فاز نزولی رمزارز سبب ریزش ۵۸ درصدی آن شد. محدوده ۲۲ دلار که ناحیه استاتیک پرتقاضای پرایس اکشنی است در چند روز گذشته به خوبی مورد تقاضای بازار قرار گرفت و با برگشت پولکادات از این ناحیه، این رمزارز توانسته رشد بیش از ۳۰ درصدی را تجربه کند. این اتفاقات را در ادامه تفسیر کرده و روند آتی رمزارز پیش‌بینی می­شود.

رشد ۱۰ روز گذشته قطعا می‌تواند این نتیجه را به ما القا کند که روند نزولی این رمزارز به طور کامل در میان‌مدت تمام شده و همان‌طور که در نمودار می­بینید چنین حرکت صعودی در چند ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. اما اینکه آیا این صعود ادامه دارد یا نه به مقاومت‌های پیش روی پولکادات بستگی دارد.

محدوده TP یا مقاومت و هدف بعدی پولکادات می‌تواند هم تراز با میانگین صد روزه زردرنگ و برابر با ۳۲-۳۵ دلار باشد. ناگفته نماند این محدوده در گذشته به عنوان حمایت استاتیک به خوبی عمل کرده و اکنون می‌تواند مقاومت مهمی برای پولکادات باشد.

بنابراین طبق مطالب مذکور باید انتظار افزایش فروش و اصلاح قیمتی پولکادات در کوتاه‌مدت و روزهای آینده باشیم ولی به دلیل تغییر روند نزولی این رمز­ارز، در صورت مناسب بودن شرایط بازار می‌توان انتظار رشد بیشتری را داشت.

تاکید بر این نکته برای معامله گران اهمیت دارد که علم تکنیکال احتمالات است و هیچ قطعیتی در بازار وجود ندارد.