۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

توکن سوزی در بازار رمزارزها / سیگنال مناسب رشد قیمت در آینده

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲
کد خبر: 590171
توکن سوزی در بازار رمزارزها /  سیگنال مناسب رشد قیمت در آینده

توکن سوزی در بازار رمزارزها بر خلاف نام آن خبر خوبی تلقی می شود و در واقع با کاهش توکن یا کوین های موجود سبب کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت آن می شود.

 اقتصاد آنلاین - شیرکو سهرابی؛  به صورت کلی زمانی که یک پروژه در حوزه رمزارز ارائه می‌شود یا طبق معمول نوسانات قیمتی شدید سبب کاهش قیمت آن می‌شود. مالکان این پروژه‌ها برای حمایت از توکن خود اقدام به سوزاندن توکن‌های خود می‌کنند. دلیل این قضیه بسیار ساده و به همان مفهوم عرضه و تقاضا بر می‌گردد.

در واقع زمانی که یک رمزارز عرضه اولیه می‌شود ممکن است عرضه آن به حدی زیاد باشد که کاهش قیمت آن را به وجود آورد. در چنین مواقعی مدیر توسعه‌دهنده با سوزندان توکن‌های در گردش سبب کاهش عرضه آنها می‌شود که در نتیجه این اتفاق، قیمت رمزارز افزایش پیدا می‌کند. با این اوصاف می‌توان توکن سوزی را یک اتفاق خوب در حوزه کریپتو قلمداد کرد و زمانی که معامله گران از اخبار مربوط به توکن سوزی مطلع می‌شوند، پیشنهاد می‌شود رمزارز را زیر نظر گرفته و در صورت شرایط مناسب تکنیکالی و بنیادی به خرید آن فکر کنند.

لازم به ذکر است فرآیند توکن سوزی برای رمزارزهایی مثل ریپل و بایننس کوین با اینکه کوین هستند اتفاق می‌افتاد. دلیل اینکه این فرآیند توکن سوزی نام دارد این است که معمولا این اتفاق برای توکن‌ها می‌افتاد تا کوین‌ها. در تعریف کوین و توکن نیز همین نکته بسنده می‌کند که اگر رمز ارزی بلاک‌چین خاص خود را داشته باشد و روی آن فعالیت کند به آن کوین گفته می‌شود (بیت‌کوین - اتریوم - کاردانو - سولانا – ریپل و...) اما توکن در واقع بر روی بلاک‌چین یک رمزارز دیگر فعالیت می‌کند و شبکه بلاک‌چین مختص به خود را ندارد. 

معامله گران لازم است در نظر داشته باشند که فرآیند توکن سوزی صرفا با سوزاندن توکن‌های در گردش اتفاق نمی‌افتد، بلکه با چند روش این اتفاق می‌افتاد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

۱. شرکت‌ها و نهاد‌های صادرکننده توکن، بخشی از توکن‌های موجود را خریداری و به آدرسی متروک ارسال می‌کنند؛ نهاد صادرکننده با این کار تمام توکن‌های بازخرید شده را از دسترس خارج می‌کند و باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت رمزارز می‌شود. 

۲. هزینه‌ای را به‌عنوان هزینه تراکنش در نظر گرفته و هزینه دریافتی را از گردش خارج می‌کنند.

۳. استفاده از چارچوب اثبات سوخت (Proof-of-Burn) که بر اساس سوزاندن توکن، به اعضای شبکه حقوق استخراج یا ماینینگ را اعطا می‌کند؛ البته پروژه‌های کمی از این روش استفاده می‌کنند.

  جهت اطلاع داشتن از اخبار توکن سوزی رمز ارزها کافی است به سایت کوین مارکت کپ سر بزنید و با جستجو کردن کلمه burn تمام رمزارزهایی که برنامه توکن سوزی در آینده دارند را مشاهده کنید. سپس بر اساس میزان محبوبیت، حجم، رتبه رمزارز در بازار، وضعیت تکنیکالی و غیره، رمزارزهایی که ارزش مطالعه دارند را جدا کنید و در خصوص ورود به آنها تصمیم بگیرید. چون صرفا خبر توکن سوزی نمی‌تواند به تنهایی معیار تصمیم‌گیری قرار گیرد و در صورتی که شرایط تکنیکالی و بنیادی رمزارز مناسب نباشد اثر خبر فقط در حد یک نوسان موقت خواهد بود.