۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بیت‌کوین در یک قدمی کانال ۴۰هزار دلاری / برنامه آمازون برای استخدام در بخش رمزارز

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۴
کد خبر: 548382
بیت‌کوین در یک قدمی کانال ۴۰هزار دلاری / برنامه آمازون برای استخدام در بخش رمزارز

پس از انتشار آگهی آمازون برای استخدام مدیر در بخش رمزارزها که باعث ایجاد گمانه‌زنی در خصوص پذیرش بیت‌کوین به عنوان وجه پرداختی توسط این شرکت شد، برترین رمزارز جهان در معاملات روز دوشنبه در نزدیکی کانال 40هزار دلاری قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، از آنجا که یک آگهی شغلی مرتبط با رمزارز از سوی آمازون باعث گمانه‌زنی در خصوص مشارکت این شرکت در این صنعت شد، قیمت بیت‌کوین تا نزدیکی کانال 40هزار دلاری صعود کرد.

در آگهی استخدام، که هفته گذشته توسط کوین‌دسک گزارش شد، آمازون به دنبال یک مدیر برای توسعه "استراتژی ارز دیجیتال و بلاکچین" شرکت است. تحلیلگران همچنین به این فکر می‌کنند که آیا این اقدام در نهایت منجر به پذیرش بیت‌کوین به عنوان وجه پرداختی توسط آمازون خواهد شد یا خیر؟

بیت‌کوین در ساعات نخست معاملات روز دوشنبه با 11درصد رشد به قیمت 38هزار و 302دلار افزایش یافت و این قیمت‌های ابتدایی نشان داد که این رمزارز تنها چند صد دلار تا دستیابی به کانال 40هزار دلاری فاصله دارد. از طرفی، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال نیز شاهد جهش بودند.

پس از این که رمزارزها برای چندین ماه در رکود به سر می‌بردند، این جهش در روز دوشنبه جانی دوباره به بازار بخشید. از اواسط ماه می نوساناتی برای بیت‌کوین اتفاق افتاده و خوش‌بینی نسبت به رمزارزها در میان سختگیری نظارتی چین و انتقادات نسبت به اثرات زیست محیطی آن، از بین رفته است.

برخی از تحلیلگران نیز اظهار کردند که خرید جبرانی باعث افزایش سود شد. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Bybt.com، بیش از 940میلیون دلار رمزارزهایی که ابتدا فروخته می‌شدند، روز دوشنبه نقد شد که بیشترین میزان آن از تاریخ 19می است.

ویجی آیار، رییس صرافی رمزارز Luno مستقر در سنگاپور اذعان داشت: "میزان این جهش احتمالا ناشی از تحمیل بدهی‌های حاصل از فروش ابتدایی رمزارزها بوده است."

در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

بیت کوین