۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط ۴۰درصدی بیت کوین در سه ماهه دوم سال/ به روزرسانی شبکه رمزارز مشهور باعث رشد می شود؟

۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹
کد خبر: 542675
سقوط ۴۰درصدی بیت کوین در سه ماهه دوم سال/ به روزرسانی شبکه رمزارز مشهور باعث رشد می شود؟

مدتی است که بازار رمزارزها تحت تاثیر عوامل مختلف افت قابل توجهی را تجربه کرده و همانطور که مشاهده می‌شود، بیت‌کوین در این مدت ضرر بیشتری متحمل شده و در حال حاضر سقوط ۴۰درصدی برای سه ماهه دوم سال ثبت کرده است.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ قیمت بیت‌کوین برای چند روز متوالی به روند نزولی خود ادامه داده و اکنون نیز زیر خط مقاومت ۳۵هزار دلاری معامله می‌شود. این رمزارز در طول ۲۴ساعت گذشته بیش از ۱درصد افت کرد و در کانال ۳۴هزار دلاری معامله شد.

بیت‌کوین از بالاترین سطح خود در اواسط ماه آوریل تاکنون، به دنبال قوانین سرکوب‌کننده رمزارزها در جهان، حدود ۵۰درصد ضرر تجربه کرده است. در سه ماهه دوم سال جاری، بیت‌کوین حدود ۴۰درصد سقوط کرد که یکی از بزرگترین افت‌های فصلی در تاریخ رمزارزها بوده است. استراتژیست‌ها هشدار داده‌اند که سقوط به زیر سطح کلیدی ۳۰هزار دلاری می‌تواند مشکل‌ساز شود.

به گفته ZebPay: "بیت‌کوین در طول روزهای گذشته تقریبا بدون روند بوده است. این دارایی بین محدوده ۳۲هزار و ۵۰۰دلاری تا ۳۶هزار و ۵۰۰دلاری معامله شده است. به روز رسانی تپ‌روت (taproot) بیت‌کوین به زودی انجام می‌شود که احتمالا تاثیر مثبتی بر این دارایی خواهد داشت. حجم معاملات به خوبی بالا مانده و فعالیت در سراسر این شبکه نیز مناسب است. از آنجا که بازار رمزارزها روند بهبود را در پیش می‌گیرند، بیت‌کوین همچنان محبوب باقی مانده است."

ZebPay افزود: "بیت‌کوین با سطح مقاومت سختی بین ۳۶هزار تا ۳۶هزار و ۵۰۰دلار مواجه شده است. از این رو، به منظور رالی بیشتر، این دارایی باید بالای ۳۶هزار ۵۰۰دلار معامله و بسته شود."

اجول پاتل، مدیر اجرایی و بنیان‌گذار Mudrex، یک پلتفرم جهانی تجارت رمزارز، اظهار کرد: "سطح حمایتی بسیار مهم بیت‌کوین کانال ۳۰هزار دلاری است که در نزدیکی آن قرار دارد. اگر بیت‌کوین به زیر این محدوده سقوط کند، نه تنها چندین موقعیت پایین‌تر از آن نیز فعال می‌شود، بلکه به سایر آلت‌کوین‌ها نیز ضرر می‌زند."

لازم به ذکر است که بازار جهانی رمزارزها با ۰.۴۳درصد افت به ۱.۴۲تریلیون دلار رسیده است. اتریوم نیز در حال حاضر در کانال ۲هزار و ۳۰۰دلاری معامله می‌شود. همچنین ریپل با ۱.۷۶درصد افت به ۰.۶۶۵دلار رسید. با این حال، بایننس کوین و کاردانو روز سه‌شنبه شاهد رشد بودند. در حالی که بایننس کوین با جهش ۲.۳۵درصدی به ۳۰۵.۷۶دلار رسید، کاردانو با تجربه ۰.۶۹درصد رشد به قیمت ۱.۴۲دلار معامله شد.