۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازگشت مجدد رمزارز مشهور به کانال ۳۴هزار دلاری / بیت‌ کوین پس از سقوط اخیر برای سرمایه‌ گذاری قابل اطمینان است؟

۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸
کد خبر: 538937
بازگشت مجدد رمزارز مشهور به کانال ۳۴هزار دلاری / بیت‌ کوین پس از سقوط اخیر برای سرمایه‌ گذاری قابل اطمینان است؟

بیت‌کوین پس از سقوط به کانال 28هزار دلاری در روز گذشته، امروز مجددا وارد کانال 34هزار دلاری شد که برخی از کارشناسان بر این باورند این افزایش قیمت نیز موقتی خواهد بود.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس گزارش کوین‌دسک، بیت‌کوین پس از صعود به قیمت 34هزار و 372دلار در طول 24ساعت گذشته، اکنون با قیمت 34.046دلار در حال معامله است، در حالی که در همین مدت به قیمت 28هزار و 814دلار نیز سقوط کرده بود.

پس از صعود ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای عمده جهانی، قیمت بیت‌کوین امروز حدود 3.50درصد رشد کرد. به گفته کارشناسان ارزی، از آنجا که اقدامات سختگیرانه چین همچنان روند نزولی بازار را افزایش می‌دهد، این رشد قیمت بیت‌کوین موقتی است. با این حال، آنها معتقدند که اگر قیمت بیت‌کوین در بالاترین سطح سال 2017 یعنی 19هزار و 783دلار باقی بماند، تغییر روند امکان‌پذیر است.

یکی از کارشناسان اظهار کرد: "به این دلیل که انتظار می‌رود اقدامات سختگیرانه چین برای تنظیم بازار رمزارزها پابرجا باشد، روند کلی قیمت بیت‌کوین نزولی است. از آنجا که به دلیل رشد ارزش دلار در برابر سایر ارزهای عمده، بیت‌کوین شاهد افزایش قیمت خواهد بود، افرادی که این رمزارز را در اختیار دارند، باید از موضع خود خارج شوند. افرادی که مایل به خرید بیت‌کوین هستند باید منتظر افت قیمت بیشتر باشند و در محدوده 22هزار تا 26هزار دلار آن را خریداری کنند."

آویناش شخار، مدیرعامل شرکت ZebPay، با انتظار برای تغییر روند قیمت بیت‌کوین اذعان داشت: "بازار رمزارزها به طور کلی طی 6 تا 9ماه گذشته با وجود افت قیمت اخیر، دستاورد قابل توجهی داشته است. اما این بازار همچنان جلوتر از بالاترین سطح آن در سال 2017 است. ما چشم‌انتظار آپدیت‌های جدید در شبکه‌های مختلف بلاک‌چین هستیم و ممکن است در این فضا شاهد قدرت اساسی‌تری باشیم که منجر به رشد پایدارتر در آینده می‌شود."

آنوج گوپتا، از کارگزاری IIFL در خصوص سقوط قیمت بیت‌کوین گفت: "در پی اقدامات سختگیرانه‌تر چین برای تنظیم بازار رمزارزها، قیمت بیت‌کوین روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود از تاریخ 28ژانویه سقوط کرد."

روز دوشنبه بانک مرکزی چین اعلام کرد که برخی از بانک‌های بزرگ و شرکت‌های پرداختی، از جمله Alipay را فرا خوانده و از آنها خواسته که حساب‌های مشتریان برای معاملات رمزارزها را بررسی کنند و کانال‌های پرداختی خود را کاهش دهند.

در نمودار ارائه شده، تغییر یک روزه قیمت بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

40d94035-db0c-4704-a7be-647deb103fa5