۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

آنتی ویروس نورتون استخراج اتریوم را به محصولات خود اضافه می‌ کند

۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱
کد خبر: 533906
آنتی ویروس نورتون استخراج اتریوم را به محصولات خود اضافه می‌ کند

آنتی ویروس نورتون، که یکی از مشهورترین سازندگان نرم‌افزار آنتی ویروس در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرد که استخراج رمزارز اتریوم را نیز به محصولات خود اضافه می‌کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بی‌بی‌سی، در یک اقدام غافلگیر کننده، یکی از مشهورترین سازندگان نرم‌افزار آنتی ویروس در جهان، استخراج رمزارز را به تولیدات خود اضافه می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که مشتریان نورتون ۳۶۰ در هفته‌های آتی، به مشخصه استخراج اتریوم دسترسی خواهند داشت.

استخراج رمزارز با استفاده از سخت‌افزار کامپیوتر برای انجام محاسبات پیچیده در ازای دریافت پاداش کار می‌کند.

مشخص نیست که مدل کسب و کار نورتون چیست یا اینکه نورتون درآمد خود را کاهش می‌دهد یا خیر.

این شرکت، این ایده را به عنوان راهی آسان و ایمن برای ورود به بخش استخراج، "بخشی مهم از زندگی مشتریان ما"، مطرح کرد.

در یک بیانیه مطبوعاتی، Norton LifeLock گفت: "سال‌ها است که بسیاری از استخراج‌کنندگان سکه، به دلیل جستجوی رمزارز در معرض ریسک بوده‌اند و در پی سکه، امنیت خود را به خطر انداخته‌اند."

این موضوع صحت دارد که تا کنون بسته‌های نرم‌افزاری آنتی ویروس مانند خود نورتون اغلب به غلط برنامه‌های استخراج گسترده را خطرناک شناسایی کرده و برای ادامه روند استخراج، نرم‌افزار آنتی ویروس اغلب باید غیرفعال شود.

نورتون همچنین در خصوص "اجازه استفاده از کدهای وارسی نشده بر روی دستگاه‌های خود" و خطر ذخیره درآمد بر روی هارد که ممکن است موفقیت‌آمیز نباشد، هشدار می‌دهد.

اما اکثر استخراج‌کنندگان مشتاق از یکی از برنامه‌های استخراج معقول و منتخب کوچک استفاده می‌کنند – که برخی از آنها بیشتر از یک برنامه خط فرمان ساده هستند – و یک کیف پول دیجیتال که روی وب یا گوشی هوشمند ذخیره شده است.

استخراج اتریوم به صورت انفرادی با تکیه بر شانس و سخت‌افزار محاسباتی قدرتمند برای دریافت سکه بسیار دشوار است.

به نظر می‌رسد تصاویر ارائه شده توسط نورتون نشان می‌دهد که این سیستم در عوض از یک "مخزن" استفاده خواهد کرد – جایی که تعداد زیادی از استخراج‌کنندگان هر قدرت محاسباتی که دارند را ارائه می‌دهند و پاداش را بر اساس میزان کار دستگاه‌های خود تقسیم می‌کنند.

اما چنین مخزن‌هایی تقریبا یک درصد از درآمدهای استاندارد را در سطح جهانی کاهش می‌دهند.

اگر نورتون چنین مدلی را دنبال کند، در واقع از میلیون‌ها کامپیوتر مشتری خود برای ایجاد یک جریان درآمدی جدید استفاده می‌کند.

و این فرآیند انرژی زیادی را مصرف می‌کند – که ممکن است به معنی قبض‌های برق بالاتر برای مصرف‌کنندگان از همه جا بی‌خبر باشد.

این شرکت اذعان داشت که قصد دارد علاوه بر اتریوم، رمزارزهای دیگری را نیز در آینده اضافه کند.

لازم به ذکر است که این اقدام شک و تردید برخی از علاقه‌مندان به فناوری را برانگیخته است.

سایت امنیتی BleepingComputer خاطرنشان کرد که در ایالات متحده، جایی که نورتون مشتری زیادی دارد، درآمد حاصل از رمزارزها مشمول مالیات و درآمد قابل گزارش بوده که ماینرهای معمولی که از نرم‌افزار آنتی ویروس استفاده می‌کنند، ممکن است از آن آگاهی نداشته باشند.

همچنین سایت خبری در زمینه فناوری The Verge تاکید کرد که نورتون اغلب در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها از پیش نصب می‌شود و قبل از درخواست برای اشتراک، برای مدتی خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

گاگان سینگ، مدیر اجرایی محصولات نورتون در بیانیه خود گفت: "ما افتخار می‌کنیم که اولین شرکت ایمنی سایبری برای مصرف‌کننده هستیم که به استخراج‌کنندگان سکه فرصت کسب ارز دیجیتال را با خیال راحت و مطمئن می‌دهیم."

"مشتریان ما می‌توانند رمزارز را تنها با چند کلیک استخراج کنند و از موانع زیاد ورود به اکوسیستم رمزارزها جلوگیری کنند."

این شرکت اعلام کرد که این محصول از امروز در دسترس اعضای اولیه این برنامه قرار گرفته، اما طی چند هفته آینده به صورت گسترده‌تر عرضه می‌شود.