۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

افزایش ۱۰۰۰دلاری بیت‌کوین در یک روز/ بازار سکه‌های مجازی باز هم رکورد می‌زند؟

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
کد خبر: 252718
افزایش ۱۰۰۰دلاری بیت‌کوین در یک روز/ بازار سکه‌های مجازی باز هم رکورد می‌زند؟

هفته گذشته بازار ارزهای دیجیتال روزهای خوبی را تجربه کرد و بیشتر سکه های مجازی با رشد نسبتا زیادی مواجه شدند.

اقتصاد آنلاین- انوش ممتازپور؛ امروز هم نمودار بیشتر ارزها ، سبز رنگ است و بیت کوین به عنوان با ارزش ترین سکه مجازی افزایش هزار دلاری نسبت به دیروز را تجربه کرد و هم اکنون با قیمت 11 هزار دلار معامله می شود.

اما این روند صعودی ادامه دار خواهد بود و ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین به روزهای اوج خود بر می گردند؟

فرشاد اسدی لو کارشناس ارزهای دیجیتال در پاسخ به این سوال به اقتصادآنلاین می گوید: درحال حاضر بیشتر سکه های مجازی روند صعودی نسبتا ملایمی به خود گرفته اند و این روند می تواند ادامه دار باشد و بعید نیست که بیت کوین نیز بتواند رکورد خود را بشکند.

وی افزود : البته به این نکته باید توجه داشت که به طور کلی پیش بینی درباره قیمت ارزهای دیجیتال کار سختی است هیچ فردی نمی تواند روند بازار را دقیق پیش بینی کند ؛ اما با توجه به جلب نظر مردم جهان به این بازار، چندان دور از ذهن نیست که اغلب سکه های مجازی به رشد خود ادامه دهند و بازار جذابی را برای سرمایه گذاری خلق کنند.

اسدی لو با بیان اینکه سرمایه گذاری در این بازار کار بسیار پر ریسکی است ، اظهار کرد: هیچگاه به مردم توصیه نمی کنم که همه سرمایه خود را وارد این بازار کنند و به افرادی که علاقه به سرمایه گذاری در بازار های پرریسک دارند ، پیشنهاد می کنم حداقل همه سرمایه خود را در آن صرف نکنند ؛ چون همان طور که گفته شد بازار ارز دیجیتال اصلا قابل پیش بینی نیست.

این کارشناس درباره علت کاهش قیمت سکه های مجازی طی ماه گذشته گفت: سکه های مجازی از قوانین خاصی پیروی نمی کنند و بعداز صعود چشمگیر بیت کوین مردم برای خرید آن هجوم آوردند و از سوی دیگر بیشتر دولت های جهان در مقابل این وضعیت موضع سختی گرفته و خرید و فروش آن ها را غیرقانونی دانستند و همین اخبار باعث شد تا بازار با ریزش مواجه شود .

به گفتی وی اگر سکه های مجازی قانونمند شوند و بتوان افراد سازنده آن را شناسایی کرد ،بازار ثبات بیشتری پیدا می کند ، خطر ریسک آن نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.