۰ نفر

مزایا و معایب تحصیل در کانادا ۲۰۲۳

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبر: 719036
مزایا و معایب تحصیل در کانادا ۲۰۲۳

کانادا در جذب دانشجویان بین‌المللی و همچنین نیروهای کار متخصص عالی عمل کرده و از بهترین کشورهای پیشتاز در فراهم کردن شرایط مناسب برای مهاجران است.

 آب و هوای چهارفصل، تنوع فرهنگی، کیفیت بالای زندگی، طبیعت جذاب و امکان کار، تحصیل و زندگی در یک محیط پاک و پر از آرامش کانادا را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای انتخاب تبدیل می‌کند. در ادامه با مزایا و معایب تحصیل در کانادا برای سال پیشِ رو آشنا می‌شوید تا اگر کانادا یکی از گزینه‌های شما باشد، این کشور را بیشتر بشناسید.

چرا کانادا؟

گفتیم کانادا از نظر محیط، منابع طبیعی و محیط زیست گزینه‌ای عالی است. اما چه دلایل دیگری می‌تواند شما را برای انتخاب این کشور جذب کند؟ مطابق با اعلام وبسایت دولت کانادا، در سال ۲۰۲۳ مهاجرت تقریبا ۱۰۰ درصد از رشد نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهد. علاوه‌بر این بیش از ۷۵ درصد از رشد جمعیت کانادا ناشی از مهاجرت نیروهای کار اقتصادی است.

هر ساله کانادا میزبان صدها هزار دانشجوی خارجی از سراسر جهان است. وقتی در کانادا تحصیل می کنید، در واقع روی آینده خود سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ چرا که این کشور از نظر کیفیت زندگی در رتبه سوم جهانی قرار دارد. در این سرزمین به بیشتر از ۲۰ زبان دنیا و 70 زبان قومی صحبت می‌شود؛ بنابراین شما به عنوان یک دانشجوی خارجی به راحتی می‌توانید در چنین محیط با تنوع زبانی بالا جایگاه خود را پیدا کنید. دلایل متعدد زیادی می‌تواند شما را مجاب به تحصیل در کانادا کند که در ادامه درباره آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی می‌تواند مزیت‌های فراوانی به همراه داشته باشد. در ادامه مزایای تحصیل در کانادا را بیان می‌کنیم:

کیفیت آموزش

اولین موضوعی که هر دانشجوی علاقه‌مند به تحصیلی می‌پرسد، درباره کیفیت دانشگاه‌هاست. بهترین دانشگاه‌های جهان در کانادا واقع شده‌اند. دانشگاه‌هایی همچون تورنتو، مک‌گیل، بریتیش کلمبیا، اتاوا، کلگری، آلبرتا که رقیبان سرسختی برای دانشگاه‌های مطرح ایالات متحده به شمار می‌روند در این کشور واقع شده‌اند. تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا در رشته‌های تحصیلی گوناگون از اهداف دانشجویان برتر بین‌المللی است و رقابت بر سر تصاحب صندلی یکی از این دانشگاه‌ها بالاست.

کیفیت زندگی

استاندارد زندگی بالا در کانادا از دیگر دلایلی است که می‌توانید این گزینه را همیشه روی میز انتخاب خود داشته باشید. موضوع امنیت موضوع پراهمیتی برای دولت کاناداست و همواره دولتمردان این کشور تلاش کرده‌اند تا همزمان با مهاجرپذیری بالای کانادا، سطح امنیت این کشور را هم در حد قابل قبولی حفظ کنند تا جایی که تورنتو از نظر میزان ارتکاب جرم و جنایت در پایین‌ترین رده نسبت به دیگر شهرهای مطرح جهان قرار گرفته است. پس از تورنتو، شهرهای مونترال و هلیفکس نیز امن‌ترین شهرهای کانادا هستند و این نشانه‌ای است برای آنان که قصد دارند تحصیل خود را در یک محیط آرام و امن سپری کنند.

جامعه متنوع و مهاجر پذیر

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم رشد جمعیت کانادا مدیون مهاجرت مهاجران به این کشور است و شاید بی‌راه نباشد لقب مهاجرپذیرترین کشور جهان را به کانادا نسبت بدهیم. از آنجا که جمعیت مهاجر زیادی به کانادا سفر می‌کنند جوامع چندفرهنگی در این کشور شکل گرفته و این موضوع کار را برای دانشجویان خارجی آسان می‌کند؛ زیرا در چنین جامعه‌ای افراد با فرهنگ و عقاید مختلف به راحتی پذیرش می‌شوند. علاوه‌بر موضوع پذیرش، شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی فرصت آشنایی با فرهنگ ملل مختلف را هم به دست می‌آورید.

اقامت دائم کانادا

دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل در کانادا فرصت دارند تا به دنبال شغل مورد علاقه خودشان بگردند و در این کشور مشغول کار شوند. معمولا فرصت کار پس از تحصیل تا ۳ سال به فارغ‌التحصیلان داده می‌شود و از آنجا که با ۳ تا ۵ سال کار و تحصیل در کانادا می‌توانید اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنید، می‌توانید شناستان را برای اخذ اقامت دائم کانادا امتحان کنید.

کانادا12

معایب تحصیل در کانادا

هر کشور مهاجرپذیری مجموعه‌ای از مزایا و معایب تحصیل را با هم دارد و در ادامه ما هم معایب تحصیل در کانادا را ذکر می‌کنیم تا راحت‌تر برای اپلای تحصیلی خود تصمیم بگیرید.

شهریه دانشگاه

هنگامی که برای تحصیل در کانادا تحقیق می‌کنید باید این نکته را بدانید که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا کم نیست. به طور معمول هزینه تحصیل در کانادا حدود 6هزار تا 30هزار دلار کانادا و در برخی از موارد بسته به رشته و مقطع تحصیلی بیشتر است. البته روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های تحصیل مانند بورسیه‌های تحصیلی، فاندها و اسکالرشیپ‌های متنوع وجود دارد و رقابت بر سر اخذ این کمک‌هزینه‌ها زیاد است.

محدودیت سنی

از آنجا که رقابت برای اپلای تحصیلی در برترین دانشگاه‌های کانادا زیاد است سن متقاضی بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال افراد ۲۳ ساله شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی دارند تا افراد مسن‌تر؛ البته که دانشگاه‌ها قوانین سفت و سختی برای این موضوع ندارند و بیشتر این محدودیت مربوط به نظر آفیسر اعطای ویزاست و باید آفیسر را قانع کنید تا با هدف تحصیل به این کشور سفر می‌کنید. این مسئله درباره افراد ۳۲ ساله متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور کانادا هم صدق می‌کند. ضمن اینکه اگر گپ تحصیلی داشته باشید، لازم است گپ تحصیلی خود را برای هم آفیسر و هم دانشگاه توجیه کنید.

آب و هوای کانادا

همانطور که گفتیم کانادا کشوری چهارفصل است. تنوع آب و هوایی در این سرزمین ممکن است روی انتخاب شما در شهر و دانشگاه تاثیرگذار باشد. اگر سرمایی هستید شاید ترجیحتان زندگی در شهرهای وینیپگ، کبک و ساسکاتون نباشد و شهرهایی همچون تورنتو، ونکوور و ویکتوریا برای شما مناسب‌تر باشد. خلاصه امر این که آب و هوا می‌تواند روی تصمیم شما در انتخاب شهر و دانشگاه کانادایی موثر باشد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که اخذ ویزای کانادا به علت تقاضای بالای مهاجران از دیگر کشورها کار راحتی نیست و در راه اپلای تحصیلی لازم است از افراد متخصص کمک بگیرید. برای اپلای تحصیلی‌تان به کانادا، وکیل مهاجرت به کانادا در کنار شماست تا مسیر مهاجرت را به کمک وکیل مهاجرت به آسانی طی کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و سوالات خود را از ما بپرسید تا پاسخگوی شما باشیم.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.