۰ نفر

افزایش چند برابری فروش با فروشگاه آنلاین

۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹
کد خبر: 570490
افزایش چند برابری فروش با فروشگاه آنلاین

امروزه با گسترش فضاهای اینترنتی و افزایش سرعت رشد و بازدهی شبکه های آنلاین داشتن یک فروشگاه اینترنتی فعال برای سوددهی بیشتر مشاغل امری ضروری محسوب می شود و همه صاحبان کسب و کار این دغدغه را دارند تا بتوانند با به کارگیری روش هایی همواره بهتر از رقبا حاضر شوند و سهم بیشتری را از این بازار پر رونق نصیب خود کنند.

در اینجا ما به بررسی و شرح مواردی می پردازیم که می تواند در این بازار پر تلاطم اینترنتی موجب افزایش چند برابری فروش محصولات شود. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

فروش آنلاین و اینترنتی چیست؟

امروزه با رشد چشمگیری که فضاهای اینترنتی داشته اند و همچنین شرایط مطلوبی که برای مشاغل ایجاد نموده فروش اینترنتی بیش از پیش رونق یافته و افراد بیشتری را به سمت خود جذب کرده است. فروش اینترنتی در واقع فروشی می باشد که از طریق اتصال به اینترنت و همچنین طراحی فروشگاه اینترنتی یا ایجاد پیج کاری در فضاهای مجازی صورت می پذیرد. در اینگونه از فروش همه فرآیندها و مراحل فروش و خرید به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و پس از پرداخت از طریق روش های مختلفی نظیر پیک، استفاده از خدمات پستی و... اقدام به رساندن محصولات خریداری شده به مشتریان می کنند. البته لازم به ذکر است در برخی موارد که محصول نیز صورت مجازی دارد مانند فیلم پس از پرداخت بهای محصول خریدار می تواند از طریق لینک دانلود آن را دریافت نماید.

انواع فروش اینترنتی:

فروشگاه های اینترنتی را برحسب تنوع محصول و نوع خدمتی که به کاربران ارائه می کنند می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود. البته یک دسته فرعی نیز وجود دارد که ترکیبی از دو دسته اصلی می باشد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

  • دسته اول: فروشگاه های اینترنتی هستند که نوع محصول ارائه شده در آنها صورت فیزیکی و قابل لمسی را دارند و مشتریان پس از اتمام فرایند خرید و پرداخت، این نوع از محصولات را میتوانند بخ طرق مختلفی مانند پیک دریافت  کنند. در این نوع از خرید معمولاً تحویل محصول بین یک روز تا یک هفته و شاید هم بیشتر بر حسب مسافت موجود می تواند به طول بیانجامد. مانند فروشگاه های فروش لباس، زیورآلات، کیف و کفش و…
  • دستی دوم: فروشگاه های اینترنتی هستند که محصول ارائه شده توسط آنها غیر قابل لمس بوده و صورت فیزیکی نیز ندارد و به طور کلی در دسته محصولات دیجیتال قرار می گیرند. در این دسته مشتریان پس از طی نمودن فرآیند خرید و پرداخت هزینه، محصول مورد نظر را از طریق لینک دانلود بارگیری می نمایند. این محصولات می تواند شامل ویدیو، فیلم، موسیقی، نرم افزار، انواع فایل pdf و... باشد.
  • دسته دیگری نیز وجود دارد که در آن فروشگاه های اینترنتی محصولات را در هر دو صورت ذکر شده در بالا ارائه می کنند. یعنی در این فروشگاه ها، محصولات هم به صورت مجازی و غیر قابل لمس و هم به صورت فیزیکی و قابل لمس به مشتریان عرضه می شوند. به طور مثال در فروشگاه اینترنتی فروش کتاب در صورت تمایل، افراد می توانند هم فایل pdf آن را دانلود نمایند و هم آن را درب منزل تحویل بگیرند.

2

مزایای فروش اینترنتی:

  1. دسترسی آسان برای همه: در فروش اینترنتی دیگر مهم نیست که شما در شهر و نزدیک امکانات زندگی میکنید یا در روستا. افراد در هر نقطه از دنیا با دسترسی به اینترنت و داشتن وسیله ای هوشمند مانند تلفن همراه می توانند خرید های خود را به صورت آنلاین انجام دهند.
  2. صرفه جویی در هزینه ها: در صورت انجام خرید به صورت اینترنتی بسیاری از هزینه ها مانند هزینه های حمل و نقل، هزینه های سوخت و... به طور کل حذف می شوند.
  3. صرفه جویی در زمان: یکی از مشکلات خریدهای حضوری اتلاف زمان می باشد، چرا که معمولاً به علت جمع شدن مراکز خرید در مرکز شهرها این نقاط دارای ترافیک سنگینی هستند و افراد مدت زمان زیادی را در ترافیک و آلودگی منتظر می‌مانند این در صورتی است که با خرید اینترنتی دیگر مشکل اتلاف وقت وجود ندارد.
  4.  تنوع محصولات: تنوع محصولات یکی از مهم ترین عوامل در محبوبیت خرید اینترنتی می باشد. با وجود فروشگاه های بی شمار آنلاین و ارائه دادن تعداد زیادی محصول در رنگ ها، ابعاد و طرح‌های مختلف مشتریان می توانند با تنوع زیادی که وجود دارد محصول دلخواه خود را انتخاب کنند.
  5. امکان مقایسه: در خرید اینترنتی افراد می توانند محصولات را از نظر قیمتی، کیفیت و... با سایر محصولات مشابه مقایسه نمایند.
  6.  دسترسی ۲۴ساعته:  فروشگاه های آنلاین در واقع بازاری هستند مجازی که تعطیلی ندارد و در هر ساعت از شبانه روز افراد می توانند از آن خرید نمایند.
  7.  مقرون به صرفه بودن برای فروشندگان: هزینه های راه اندازی و قیمت طراحی سایت فروشگاهی برای صاحبان کسب و کار بسیار کمتر از هزینه های راه اندازی فروشگاه حضوری می باشد و افراد می‌توانند بدون صرف هزینه های سرسام آور صاحب فروشگاه شوند.

معایب فروشگاه اینترنتی:

  1.  امکان تاخیر در ارسال: در خرید اینترنتی معمولاً زمان سفارش و پرداخت محصول در چند دقیقه انجام می‌شود اما بر خلاف فروشگاه های حضوری، محصول سفارش داده شده پس از گذشت چند روز بسته به مسافت به دست مشتری می رسد.
  2. ملموس نبودن: ملموس نبودن محصولات اینترنتی یکی از معایب آن محسوب می‌شود و بر خلاف فروشگاه حضوری مشتریان امکان لمس و مشاهده نزدیک کالاها را ندارند و فقط می‌توانند بر اساس تصویر و یا متنی که درج شده اقدام به انتخاب و خرید نمایند.
  3. عدم تعامل مشتری و صاحب فروشگاه: ارتباط موثر و دوجانبه یکی از ارکان اصلی خرید خوب محسوب می شود که در آن مشتریان می توانند با برقراری ارتباط و دیدن خوشرویی صاحب مغازه علاوه بر ترغیب بیشتر به خرید، تخفیفاتی را  نیز با چانه زنی بگیرند.
  4. خطر کلاهبرداری اینترنتی: متاسفانه برخی از فروشگاه های اینترنتی هدفشان  فقط کلاهبرداری می باشد و از این فروشگاه ها تنها به عنوان ویترینی جهت جلب توجه و اعتماد مشتریان استفاده می کنند. در این گونه از فروشگاه ها به اطلاعات شخصی و مالی افراد تجاوز می‌شود.
  5.  امکان خرابی در محصول ارسالی: به هر علتی ممکن است در خرید اینترنتی محصول دچار ایرادات و نواقصی باشد. مانند: شکستگی یا زدگی.
  6. عدم امکان امتحان محصول: در فروشگاه اینترنتی شما نمیتوانید محصول انتخابی را امتحان کنید. به طور مثال اگر لباسی را برگزیده اید امکان پرو آن و مطمئن شدن از تناسب سایز مورد نظر وجود ندارد.

3

راهکارهایی برای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

  • تمام وقت در دسترس بودن سایت و پیج کاری
  • ایجاد صفحاتی فعال در تمام فضا های اجتماعی مجازی
  • ارائه کوپن و تخفیفات به مناسبت های مختلف
  • قرعه کشی و جایزه
  • وفادار نمودن مشتریان به فروشگاه از طریق ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت
  •  برگزاری مسابقه
  • طرح چالش های هیجان انگیز
  •  انجام پیش فروش محصولات با قیمت های پایین تر
  •  ساخت ویدیو های نمایشی از محصولات و کسب و کارتان
  • ساخت ویدیوهای آموزشی
  •  کم کردن ریسک خرید با استفاده از راهکارهایی نظیر تحویل سریع، حمل و نقل رایگان و امکان مرجوعی محصول
  • تبدیل مشتریان به نیروهای فروش و تبلیغات
  •  راهنمایی کاربران پیج های اینستاگرامی به فروشگاه تان از طریق نشر لینک

فروش گستر چیست؟

 شرکت فروش گستر، شرکتی است خوشنام در زمینه کسب و کارهای آنلاین و طراحی سایت که با حداقل رساندن مشکلات و چالش هایی که بر سر راه کسب و کارهای آنلاین است موجب آسان شدن راه اندازی سایت های فروشگاهی شده است. شما می توانید با سفارش سایت فروشگاهی از این شرکت، فروشگاه دلخواه تان را راه اندازی کنید.