۰ نفر

گروه بهمن تنها خودروسازی که در رتبه بندی اعتباری موسسه (پایا) رتبه A را کسب کرد

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶
کد خبر: 552248
گروه بهمن تنها خودروسازی که در رتبه بندی اعتباری موسسه (پایا) رتبه A  را کسب کرد

گروه بهمن بعد از کسب افتخاراتی نظیر خودروساز نمونه، بهره ورترین خودروساز، اولین خودروساز سبز، پیشرو بودن در میان شرکتهای خصوصی ، قرار گرفتن در میان کیفی ترین خودروهای تولیدی کشور، توسعه ساخت داخل محصولات ، سودآوری پایدار، اخذ جوایز و نشان های متعدد ملی در حوزه های تعالی سازمانی، کیفیت، بهره وری، مدیریت دانش و منابع انسانی، در رتبه بندی موسسه ( پایا) رتبه A را کسب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رتبه بندی اعتباری شرکت‌های تولیدی، معدنی و خدماتی، نقش مهمی در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در کشور دارد. بر همین اساس، شرکت رتبه بندی اعتباری "پایا" براساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی و نسبت‌های مالی مستخرج از آن و ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی و سوالق آن و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب و کار و صنعت مربوطه ، رتبه اعتباری بلند مدت A با دور نمای با ثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A1 با درجه سرمایه گذاری را به شرکت گروه بهمن (سهامی عام) تخصیص داده است. لازم به توضیح است رتبه بندی اعتباری؛ براساس شیوه نامه رتبه بندی پایا با هدف ارزیابی اعتباری شرکت‌ها به منظور تأمین مالی از بازار سرمایه انجام می‌شود.

از این رو شرکت رتبه بندی اعتباری پایا بر اساس ارزیابی جمیع موارد یاد شده، توانست به ارزیابی جمعی خود در خصوص گروه بهمن که تنها شرکت خودروساز در کسب رتبه  Aاست بپردازد.

با اعطای رتبه اعتباری  A به گروه بهمن، این شرکت می تواند بدون نیاز به رکن ضامن به انتشار اوراق اقدام کند و از این طریق فرآیند تأمین مالی کوتاه‌تر شده و هزینه‌های انتشار اوراق نیز کاهش می یابد. که این امر کاهش هزینه‌های تامین مالی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین مقوله رتبه‌بندی اعتباری می‌تواند ضمن ارزیابی وضعیت اعتباری و مالی، هزینه تامین مالی را کاهش دهد .