۰ نفر

بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی از نگاه زینسی

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبر: 517724
بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی از نگاه زینسی

هر فروشگاهی چه آنلاین و چه غیر آنلاین، چه فروشگاهی که در کار فروش آجر و ملات ساختمان سازی است و چه یک فروشگاه آنلاین بزرگ است، در نهایت برای حساب و کتاب‌های خود به ابزاری نیاز دارد تا بتواند کار مالی را به صورت حرفه‌ای و بدون نقص انجام دهد. استفاده از اینگونه ابزارها به صاحبان مشاغل این اجازه را می‌دهد تا بتوانند به صورت روزانه سود ناشی از فروش و داد و ستد خود را به دست آورند و با این آگاهی بتوانند برای آینده کسب و کار خود برنامه ریزی کنند.

هر کسب و کاری برای لذت بردن از سود احتمالی فروشگاه و کار خود، باید در امور مالی خود سازمان یافته عمل کند و به درستی امور مالی خود را مدیریت کند. همین جا است که نرم افزار های حسابداری فروشگاهی اهمیت پیدا می‌کنند.

اما چگونه می‌توان تشخیص داد که کدام نرم افزار حسابداری برای کار شما مناسب‌تراست و تفاوت اینگونه نرم افزارها در چیست؟

در این راهنما، بهترین نرم افزار های حسابداری فروشگاهی از نگاه زینسی را عنوان خواهیم کرد - به علاوه، در مورد اینکه در هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید به دنبال چه ویژگی باشید، صحبت خواهیم کرد.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

یکی از اولین سؤالاتی که ممکن است بپرسید این است که چه فاکتورهایی نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی را از دیگر نرم افزارهای حسابداری متمایز می‌کند؟

در واقع نرم افزار حسابداری فروشگاهی به طور خاص برای فروشگاه‌ها و مراکزی که کار آنها فروش کالا است، کاربرد دارد و ویژگی‌هایی دارد که این نوع کسب و کارها به آن نیاز دارند.

علاوه بر تمام ویژگی‌های استاندارد در تمام نرم افزارهای حسابداری، این نوع نرم افزارهای ویژگی‌های خاص دیگری نیز دارند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

مدیریت موجودی

موجودی حساب برای هر فروشگاهی به عنوان مایه حیات به شمار می‌آید و بنابراین، سازمان دهی کردن میزان موجودی شما در فروشگاه می‌تواند بسیار شما را در خرج و هزینه کمک کند.

با این وجود، مدیریت موجودی باید فراتر از نظارت بر کالاهایی که در انبار دارید، گسترش یابد. در این راستا، شما باید در نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی به دنبال این ویژگی باشید که بتوانید میزان هر کالا در فروشگاه، سودآوری هر کالایی که می‌فروشید و مدت زمان موجودی کالا در قفسه‌ها یا انبار قبل از فروش را تعیین کنید و در نهایت به صورت سازمان یافته در مورد تمام این موارد تصمیم بگیرید.

اگر چه بسیاری از فروشگاه‌ها با این نوع حساب و کتاب هنوز هم کنار نیامده‌اند، اما این مدل از حسابداری بسیار منظم‌تر و حساب شده‌تر از حالت سنتی آن است.

قابلیت تنظیم حساب‌های مربوط به حقوق و دستمزد

تندتئد

اگر در فروشگاه خود کارمند دارید، مطمئنا باید برای پرداخت حقوق آنها باید حساب و کتاب داشته باشید. اگرچه لیست حقوق هر ماه کارمندان خیلی تغییر بسیاری ندارد، اما با این حال باید برای پرداخت حقوق کارمندان نیز ابزاری سازماندهی شده داشته باشید.

بنابراین، نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌تواند حقوق و دستمزد کارمندان شما را نیز به درستی و کارآمد اداره کند. به این ترتیب، شما به پلتفرمی دسترسی دارید که می‌توانید تمام کارها از پرداختی‌ها، درآمد، میزان فروش و موجودی کالا را در آن مدیریت کنید.

صدور پیش فاکتور و فاکتور

مطمئنا اولین کاری که شما از نرم افزار حسابداری فروشگاهی انتظار دارید، این است که برای خریدها فاکتور بدهد و با این کار خرید و فروش کالا در فروشگاه خود را با سند بایگانی کنید. به همین خاطر می‌توانید انتظار داشته باشید که کار صدور فاکتور و پیش فاکتور را در اپلیکیشن‌های حسابداری فروشگاهی انجام دهید.

حال زمان آن رسیده که بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی از نظر زینسی بپردازیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

بهترین نرم افزار های حسابداری فروشگاهی از نگاه زینسی

از نظر زینسی و بسیاری از افراد دیگر که قصد دارند تا از این ابزارها استفاده کنند، رابط کاربری حرف اول را می‌زند و رابط کاربری در این نرم افزارها باید به گونه‌ای باشد که استفاده از آنها را بسیار راحت کند.

طبق گفته زینسی:

برخی از نرم افزارها وجود دارند که به ساعت‌ها و حتی ماه‌ها آموزش نیازمند هستند. اگر شما عجله دارید که نرم افزار حسابداری فروشگاهی خود را راه بیندازید و خودتان هم همین کار را انجام دهید بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که رابطه کاربری آسانی داشته باشد و شما بتوانید به آسانی کار با این نرم افزار را یاد بگیرید. قیمت یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی هم اهمیت دارد زیرا کسی که می‌خواهد نرم افزاری را انتخاب کند در ذهن خود بودجه‌ای را در نظر می‌گیرد و طبق آن پیش می‌رود و شما هم هنگام انتخاب این نرم‌افزار باید به بودجه از پیش تعریف شده خود دقت نمایید نرم‌افزاری را انتخاب کنید که با بیشترین امکانات مناسب ترین قیمت را داشته باشد

حسابداری مکسوس

نرم افزار مکسوس برای استفاده در شرکت‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها کارایی دارد و مدیران کسب و کارهای فروشگاهی می‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده و کمک گرفتن از این نرم افزار حسابداری می‌توانید مدیریت فروش، خرید و انبارداری را بدون نیاز به حسابدار انجام دهید.

ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار حسابداری مکسوس:

  • بروز رسانی خودکار
  • شعب چند فروشگاهی و ارتباط با شعبه‌ها
  • تعریف کالاها از اکسل
  • قابلیت ارسال پیامک
  • امکان اتصال به پوز بانکی
  • پشتیبانی

حسابداری فروشگاهی های سافت

عاغعت

های سافت یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی است که حساب و کتاب‌های مربوط به صندوق فروش، خرید، فروش، انبارداری، حسابداری و ارتباط با مشتری در میان امکانات این نرم افزار هستند. در های سافت، فروش حضوری و فروش آنلاین، به شکلی منسجم و یکپارچه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی های سافت:

  • انواع روش‌های پرداخت
  • اتصال به انواع کارتخوان
  • نسخه اندروید و iOS
  • محیط کاربری ساده و روان
  • یکپارچگی با بخش انبارداری
  • گروه بندی کالاها در صندوق
  • گزارشات صندوق فروشگاهی
  • گزارش خروجی اکسل موجودی کالا
  • گزارش کمترین و بیشترین میزان فروش کالا
  • بارگذاری و ثبت کالا با دوربین موبایل
  • پیگیری مراحل انجام سفارشات اینترنتی

حسابداری فروشگاهی هلو

نرم افزار حسابداری فروشگاهی هلو نرم افزاری مناسب برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌باشد و با توجه به بزرگی و کوچکی فروشگاه می‌توان از نسخه‌های پایه و پیشرفته آن استفاده کرد. حسابداری فروشگاهی هلو در نسخه پایه خود در عین سادگی که دارد، امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و حتی نسخه پیشرفته آن با توجه به هزینه‌ی کمی که دارد، ویژگی‌های جالب توجهی برای کسب و کارها دارد.

ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی هلو

  • تعریف اشخاص
  • صدور فاکتور خرید و فروش و مرجوعی‌ها و ثبت اتوماتیک سند
  • اتصال به بارکد خوان
  • امکان تهیه پرینت فاکتور به صورت فیش پرینت
  • دریافت گزارشات متفاوت
  • دسته‌بندی مشتری

نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاکتوس

استفاده از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی تنها محدود به فروشگاه‌های بزرگ نمی‌شود و شما اگر دارای فروشگاه و کسب و کار کوچکی هستید نیز، می‌توانید از ویژگی‌ها و امکانات این ابزار استفاده کنید و امور حسابداری خود را به صورت منظم و سازمان دهی شده پیش ببرید.

برخی از ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاکتوس:

  • کاربری بسیار آسان، قیمت ارزان
  • سازگاری با انواع بارکد خوان
  • قابلیت اتصال به ترازو
  • عدم امکان دسترسی یک صندوق دار به اطلاعات صندوق داران دیگر

استفاده از این ابزارها می‌تواند به شما کمک کند تا دستیاری در امور مالی کسب و کار و فروشگاه خود داشته باشید. از آنجایی که تمام کارهای ما به صورت آنلاین انجام می‌شود و همچنین تکنولوژی نیز به موارد جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شده است، می‌توانیم شاهد باشیم که استفاده از این ابزارهای کاربردی بیشتر و بیشتر در میان فروشگاه‌ها و کسب و کارها جای خود را پیدا کنند.